Roztočí se přestupový kolotoč? Jak by mohl vypadat startovní rošt v roce 2019

Čeká nás letní přestávka a po ní možná série oznámení o přestupech jezdců.
Roztočí se přestupový kolotoč? Jak by mohl vypadat startovní rošt v roce 2019

Mercedes už potvrdil jezdeckou sestavu pro příští rok. Zůstane stejná. Jezdce by neměl měnit ani Red Bull. Daniel Ricciardo bude potvrzen v nejbližších dnech a možná dokonce hodinách. U Ferrari zůstane Sebastian Vettel. A dál?

První tři týmy jsme už probrali. Ve všech zbývajících 7 se mohou jezdci výrazně změnit!

Renault: Předpokládá se, že Nico Hülkenberg zůstane. Carlos Sainz patří Red Bullu, který od příštího roku už nebude odebírat pohonné jednotky Renaultu. Sainz by mohl v týmu zůstat. Stejně tak ale může přijít Esteban Ocon, což je stále více než pravděpodobná varianta. 

Haas: Měl by zůstat Kevin Magnussen. S Grosjeanem nebyla u týmu příliš velká spokojenost. V posledních závodech je to ale lepší. Z poměrně logických důvodů se občas v souvislosti s Haasem skloňuje jméno Charlese Leclerca. Pro něj by ale podobný přestup neměl smysl. Sauber jde nahoru, vede ho zkušený Frédéric Vasseour, sponzoruje ho Alfa Romeo. Pro Leclerca mohou být zkušenosti s týmem, který jdou nahoru, velmi cenné.

Monačan může také skončit u Ferrari. Nové vedení Ferrari ale podle všeho bude spíše preferovat stabilitu a tedy další rok s Räikkönenem. Do týmu by ale mohl přijít třeba také Sergio Pérez.

Jezdci Haasu už nesmí na startu vzájemně kolidovat, říká Steiner

Jezdci Haasu už nesmí na startu vzájemně kolidovat, říká Steiner

Force India: tým může být středobodem přestupového kolotoče. Už jsme zmínili, že by Ocon mohl přejít k Renaultu. Sergio Pérez by mohl přejít k Haasu nebo dokonce k McLarenu (spíše nepravděpodobné). Do týmu by mohl přijít Lance Stroll a to i s penězi svého otce. Dokonce se spekuluje, že Lawrence Stroll už tým koupil. Občas se objeví i jméno Roberta Kubici. 

McLaren: další z týmů, kde nemusí zůstat kámen na kameni. O Fernanda Alonsa tým zájem samozřejmě má. Otázkou je, zda má Fernando Alonso zájem o McLaren, zda má vůbec zájem o formuli 1. Zůstat by mohl Stoffel Vandoorne, přijít by mohl Lando Norris, který je ale nyní spojován opět s Toro Rosso. 

O Landa měly zájem tři týmy, ale nepipláme ho pro někoho jiného, říká Brown

O Landa měly zájem tři týmy, ale nepipláme ho pro někoho jiného, říká Brown

Toro Rosso: Pierre Gasly zůstane. To je už jisté, i když co je ve formuli 1 jistého, že? Stejně jako je jisté, že Gasly zůstane, je také téměř jisté, že Brendon Hartley odejde. Helmut Marko by ho v týmu nechal snad jedině za předpokladu, že by nesehnal žádného jiného jezdce. 

Marko chce talentovaného mladíka Daniela Ticktuma, který ale do konce roku určitě nesežene potřebných 40 bodů pro zisk super licence. Další možností je Lando Norris. Red Bull ho chtěl do vozu posadit už letos. McLaren se ale Norrise vzdát nechtěl. Nyní má Marko v rukou silnou páku. Mohl by Norrise vyměnit za zkrácení povinné manažérské dovolené Jamese Keye, který přechází z Toro Rosso k McLarenu.

Mladíci došli? Jak si Helmut Marko pod sebou podřezal větev

Mladíci došli? Jak si Helmut Marko pod sebou podřezal větev

Do týmu by se ale stejně tak mohl vrátit Carlos Sainz, který by z toho asi dvakrát radost neměl. Tým s motorem Honda, s menšími prostředky než seniorský tým a bez Jamese Keye. To asi nebude Sainzovův splněný sen.

Sauber: Marcus Ericsson má velmi blízko k současným majitelům. Zůstat by mohl i Charles Leclerc, pokud nebude povolán do Ferrari nebo Haasu. Leclerca by pravděpodobně nahradil Antonio Giovinazzi, ale vyloučit nelze ani návrat Sergia Péreze, příchod Carlose Sainze nebo návrat Kimiho Räikkönena. Je otázkou, zda by se Finovi chtělo. Pro Alfu Romeo by to ale mohl být dobrý marketingový tah.

Williams: Lance Stroll má situaci ve svých rukou. Může odejít k Force Indii nebo zůstat. Sergej Sirotkin by mohl zůstat také. Williams má možnost nasadit Kubicu. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Ferrari se v Maďarsku ponořilo do smutku a ticha

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.
8. srpna | Mexiko zůstane ve F1 nejméně do roku 2022.
8. srpna | Robert Kubica dokončil všechny letošní závody. Přesto odjel o 23 kol méně než Verstappen a Hamilton. #F1Fakt