Rozpočtový strop bychom mohli snadno podvádět, varuje Ferrari

Prezident Ferrari Luca di Montezemolo uznává potřebu šetřit ve formuli 1, ale obává se, že rozpočtový strop není tou správnou cestou.
Rozpočtový strop bychom mohli snadno podvádět, varuje Ferrari

Zastropovat výdaje všech týmů na stejnou úroveň má formule 1 za cíl příští rok, ale Ferrari má k tomu své výhrady.

"Poprvé bylo řečeno, že máme definovat rozpočtový strop," cituje prezidenta maranellské automobilky Autosport. "Vy víte, proč mám o stropu pochybnosti, je totiž snadné ho podvádět, hlavně pro týmy automobilek. Ferrari je jedním z nich."

Automobilky totiž můžou skrytě vyvíjet pro týmy formule 1, což se neodrazí ve výdajích, a tudíž ani nebude omezeno stropem.

"Mohl bych jít za Chryslerem do Detroitu a požádat je, aby pro nás něco udělal," vysvětloval Montezemolo. "Mercedes by mohl požádat svoji společnost. Musíme udělat něco důvěryhodného, ale náklady jsou problém číslo 1."

Montezemolo totiž vnímá, že většina startovního roštu má vážné problémy naplnit své pokladny.

"Když se dnes podíváme na týmy, tak jsem za celou kariéru neviděl týmy přežívat díky penězům od jezdců. Letos (loni) byly všechny přestupy jezdců, kromě Räikkönena do Ferrari, založeny na penězích, které jezdci můžou dát týmům. Platí to pro Force Indii, Sauber, Lotus a Williams. To není dobré..."

Prezident Ferrari se ale domnívá, že se týmy nikdy neshodnou na konkrétních opatřeních, proto by měly dát mandát Mezinárodní automobilové federaci.

"O nákladech nemůžou rozhodovat technici, protože tak by se to nikdy nepodařilo," upozornil. "Jediná cesta je oslovit FIA a říct jí, že všechny týmy jednomyslně souhlasí se snižováním nákladů."

"Udělejte, co chcete, a vraťte se k nám s návrhy, které určitě sníží náklady velmi výrazným způsobem. Pak se přizpůsobíme. Musíme splnit cíl výrazně snížit náklady."

Další článek: Wolff: Mercedes se nesmí zhoršit, ale kandidát na titul není

13:54 | V Barceloně se budou hlídat traťové limity v první a druhé zatáčce. Ve třinácté a patnácté jako vloni ne...
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00