Rozpočtové stropy zůstávají jednou z variant šetření

Nápad rozpočtových stropů, který před lety vyvolal odpor týmů, je v současnosti běžně diskutován jako jedno z možných řešení krize.
Rozpočtové stropy zůstávají jednou z variant šetření

Prezident FIA Jean Todt opakovaně varoval, že jestli nepůjdou náklady ve formuli 1 dolů, půjde dolů počet týmů. Najít shodu o rozpočtových opatřeních je ale těžké, pravděpodobným řešením je přísnější Dohoda o omezení zdrojů (RRA).

A ta není ničím jiným než sérií výdajových stropů v určitých oblastech. Jeden globální strop na celý rozpočet týmu ale zůstává preferovaným řešením nejednoho účastníka šampionátu.

"Již delší dobu navrhujeme rozpočtový strop, stále jsme přesvědčeni, že všem umožní využít jejich silné stránky," řekla ředitelka Sauberu Monisha Kaltenbornová pro Autosport. "Vyrovnalo by to podmínky a každý by se mohl vydat vlastní cestou, díky čemuž by byl tento sport vzrušující."

Omezovat výdaje chce také Mercedes, i když se mu zdá nejschůdnější cesta RRA. "Nenapadá mě nikdo, kdo by nechtěl snížit náklady na konkurenceschopnost ve formuli 1, pokud to bude aplikováno férově a bez neúmyslných výhod pro ten či onen vůz," uvedl šéf stáje z Brackley Ross Brawn.

"Není nic přitažlivého na utrácení většího množství peněz, než je nutné, abyste měli úspěšnou a konkurenceschopnou formuli 1. Většina týmů asi operuje pod těmito limity, ale pět nebo šest týmů na roštu je asi nad nimi."

Podle Brawna je však v každém případě cestou vpřed přímé omezování výdajů, ne nepřímé. "Za celé mé působení ve formuli 1 jsme nikdy nedosáhli dlouhodobých úspor prostřednictvím změn v technických pravidlech, kromě omezení na motory a převodovky, která byla úspěšná."

"Pokud omezíte tyto věci, riskujete, že tento sport zničíte. Já bych určitě byl pro omezení zdrojů. Nesmíte utratit víc než tolik a tolik, nesmíte mít víc lidí než tolik a musíte odvést co nejlepší práci s tím, co máte. Pak tu pořád budou inovace a duch formule 1. Pro mě je to určitě ta správná cesta."

Další článek: Wolff: Lavina incidentů ovlivnila Maldonadovy výkony, ale už se poučil

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10