Rozložení sil ve startovním poli se nyní stabilizuje, věří Pirelli

Pirelli je přesvědčeno, že přední týmy natolik pochopily letošní pneumatiky, že výsledky závodů začnou být vyrovnanější a ti nejlepší budou mít navrch.
Rozložení sil ve startovním poli se nyní stabilizuje, věří Pirelli

Žádný jezdec letos zatím nedokázal vyhrát víc než jeden závod a startovní pole je každý víkend velmi promíchané. Vděční jsou za to především fanoušci a týmy středu pole, které mají šanci zazářit, naposledy se pochvalně vyjádřil k současné situaci Peter Sauber.

Hlavní příčinou zajímavého dění jsou pneumatiky Pirelli, kterým inženýři těžko přicházeli na kloub. V posledních závodech však přední týmy v této oblasti výrazně pokročily a sportovní šéf italského výrobce Paul Hembery je přesvědčený, že teď budou už pravidelně bojovat vpředu.

"Myslím, že tak to bude po zbytek sezóny," uvedl pro Autosport. "Můžeme být svědky pár zvláštních výsledků, a to prostě z toho důvodu, že jsou vozy letos velmi vyrovnané, někomu se může povést něco jako Maldonadovi ve Španělsku, když mu na daném okruhu všechno perfektně vyjde. Ale celkově teď uvidíme top týmy postupovat vpřed a hlásit se o šampionát."

Podle Hemberyho se tím potvrdí, že pneumatiky nepřinášejí náhodné výsledky. Jejich chování není náhodné a je možné jim porozumět a naučit se s nimi správně pracovat.

"Má to velmi dobré technické důvody," řekl k dosavadnímu vývoji šampionátu. "Je to o faktech, číslech a rozhodnutích na základě čísel, která máte. Je snadné tu teď podle čísel říkat: ´No, proč jste neudělali tohle?´"

"Ale když jste na trati a máte na to jen sekundy, není to tak jednoduché. Jsem rád, že to sleduji jako fanoušek a nemusím ta rozhodnutí dělat. Tak to vždy bylo. Ve formuli 1 vždy záleželo na rozhodnutích na boxové zdi, vždy to bylo součástí strategie v tomto sportu."

"Když se během zastávek v boxech tankovalo palivo, bylo to (rozhodování) samozřejmě důležitější, ale týmy jsou na tento element zvyklé a budou ho mít asi ještě dlouho."

Další článek: Ferrari pomáhá Pérezovi krotit agresivitu

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)