Rozhovory o technice MP4-26: McLaren vysvětlil hlavní inovace

Rozhovory o technice MP4-26: McLaren vysvětlil hlavní inovace

McLaren představil auto, které disponuje několika technickými zajímavostmi. Tim Goss a Paddy Lowe vysvětlili, co je k představeným řešením vedlo.

Jaké významné změny jsou na MP4-26?
Tim Goss: "Na voze jsou jisté inovativní prvky - dlouhý rozvor a bočnice tvarované do U. To jsou nejzřetelnější příklady. Myšlenkou, která za tím stojí, je dostat co nejvíce vzduchu dobré kvality na spodní část křídla a podlahu vozu. Chceme, aby záď fungovala co nejlépe vzhledem ke ztrátám způsobeným absencím dvojitého difuzoru."

"Pro rok 2011 je KERS integrovaná jednotka, která se nachází v monokoku pod palivovou nádrží. V roce 2009 byl umístěn v bočnicích. Sání pro chlazení hybridního zařízení se nachází hned pod hlavním sáním motoru. A znovu jsme posunuli konfiguraci chlazení vozu, druhé sání vzduchu na krytu motoru slouží chlazení převodovky a hydrauliky."

Jaké jsou největší výzvy sezóny 2011?
TG: Co se mě týče, jsou dvě: získat zpět přítlak ztracený kvůli zákazu dvojitého difuzoru a úplné využití potenciálu pneumatik Pirelli. Pneumatiky vydrží asi jen 10 kol a přinutit je k delší životnosti je náročné. Takže si musíme dávat pozor, jak nastavíme vůz a zavěšení, aby pneumatiky vydržely co nejdéle."

Paddy Lowe: "Dostat zpět do vozu KERS byl velký úkol. Spolupráce s Mercedesem GP na specifikaci pro motoráře Mercedesu byla uspokojivá. Při hledání společných cest můžou mezi oběma týmy nastat potíže, ale já jsem potěšený tím, jak se nám to podařilo, a velmi spokojený s výsledkem."

TG: "Ten systém (KERS) bylo také obtížnější do vozu instalovat, protože musíte vozit více paliva. To byla první výzva, ale překonali jsme ji. Měli jsme několik potíží při rozhodování o architektuře různých aerodynamických konceptů, ale myslím, že jsme skončili u designu, s kterým jsme spokojení."

Oba jste zdůraznili týmové úsilí, které charakterizovalo vývoj tohoto vozu. Odráží to i nedávná reorganizace technického vedení?
PL: "Reorganizace odráží Timovu širší roli v rámci vývoje, ale také delegovala práci na další generaci seniorských inženýrů, kteří procházejí naší společností. Práci na MP4-26 jsme rozložili na pět nebo šest seniorských inženýrů v různých oblastech. Tak budeme pokračovat pod Timovým dozorem. Jsem skutečně hrdý na množství talentů, které u McLarenu máme. Objevily se velké příležitosti pro nové hráče, aby přímo přispěli ve vývoji vozu na vysoké úrovni."

TG: "A není to dobré jen pro ně, je to dobré pro naši společnost a koncový produkt. Myslím, že budeme dělat lepší vozy, protože máme přístup k větším zdrojům v rámci fáze návrhu. Všichni jsou to dobří lidé a mají dobré nápady. Je to klišé, ale design auta je v současnosti opravdu výsledkem týmového úsilí."

Jaké jsou vaše ambice pro první jízdy s MP4-26?
TG: "Pro rok 2011 jsme si určili velmi ambiciózní cíle v oblasti aerodynamiky. Vždy chceme víc a jsme ke svým výkonům velmi kritičtí, ale domníváme se, že jsme odvedli dobrou práci. Identifikovali jsme oblasti, v kterých můžeme během následujících týdnů navýšit výkonnost vozu. Úkol je to zvládnout se spolehlivým výsledkem před prvním závodem. To je hlavní výzva."

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh ale přiznal, že tým na svém voze neukázal úplně všechny novinky. Některé nechává zatím v tajnosti.

Doporučujeme

Články odjinud