Rozhovor s Tomášem Richtrem

Šéfredaktorem F1sports a komentátorem přenosů F1.

V pátek večer proběhl na internetových stránkách TV NOVA tn.cz rozhovor s komentátorem přenosů F1 a šéfredaktorem F1sports. Přinášíme jeho plný přepis.

fanoušek Ferrari   20:05
Nechápu proč by mělo Ferrari snižovat svůj rozpočet na úkor nováčku? Vůbec se nedivím, že rudí chtěli skončit, kdyby skončili tak F1 už bych nesledoval a tísíce fanoušků Ferrari také ne. F1 bez Ferrari by vůbec nepřežila.
Dobrý den všem, Snižovat rozpočty chce sama FIA, protože výdaje týmů ve formuli 1 jsou dnes astronomicky vysoké a hrozí, že by v ní za chvíli soutěžilo jen málo týmů a soutěž by neměla váhu. Ferrari ani nechce skončit v F1, ale zásadně nesouhlasí s tím, aby platila dvoje různá pravidla pro jednu soutěž. Jiná pro ty týmy, kteří by si rozpočet zvolily a jiná pro ty, kteří nikoli. A to je pro Ferrari a stávající týmy nepřípustné.

Michal   20:07
Dobrý den Tomáši, jsem velký fanda formule 1, potažmo vašeho komentování. Vaše komentování je velice zábavné, a proto by mě zajímalo, jestli si to nepřeberné množství hlášek připravujete nějak dopředu, jestli na to máte nějaký recept? Vaše hláška: "Dobrý den dámy a pánové, holky a kluci". už totiž zlidověla. Děkuji za odpověď fanda Michal
Michale, díky moc za pochvalu, jsem rád, že se nenudíte! :) Dopředu si nepřipravuji vůbec nic, beru to, jak to chodí. V tom spatřuji určité kouzlo, někdy to totiž nevyjde a jsou z toho další zajímavé chvíle ;)

milan8   20:09
dobrý den já bych se chtěl zeptat koho typujete na výtěze F1. děkuji
Jenson Button s vozem BrawnGP má sezonu perfektně rozjetou a v historii žádný z jezdců, kteří měli v této fázi šampionátu tolik bodů, co má Button, nepřišel o titul. Navíc ani technické novinky ve Španělsku ostatními soupeři nedokázaly BrawnGP Jensona Buttona a Rubense Barrichella sundat z prvních míst, a tak se dá tušit, že náskok již Button udrží až do konce sezony. Podle mého názoru jde o úžasný příběh člověka, který byl už zatracován a málem ani nepokračoval, a najednou se stane šampionem...

milan8   20:11
co si myslíte o tom že je v čele F1. jams buton ?? je to dobrý jezdec ??? díky
Jenson Button není rozhodně špatný jezdec, Ross Brawn jeho jezdecké kvality přirovnal k Michaelovi Schumacherovi. Ale jako každý jezdec i Button je hodně závislý na technice. Je to vidět na Lewisu Hamiltonovi. Letos dostal špatné auto a při závodech není prakticky vidět. Přitom je to také velmi kvalitní jezdec.

Jarek1212   20:12
Zdravím Vás Tome,je těžké stát se komentátorem??? Co pro to musím udělat??? A je těžké samotné komentování??? Jinak přeji hodně štěstí a ať Vám to pořád tak dobře mluví.
Musím se přiznat, že recept nemám. Mě komentování tak nějak praštilo přes nos :) Je to velmi náročné, ale musím se přiznat, že je to úžasná práce spojená s určitým adrenalinem při živých přenosech. Děkuji za přání.

Tomas   20:15
Které tými už přihlášku podali????
FIA zveřejní seznam akceptovaných přihlášek 12. června 2009. Kromě stávajících týmů se přihlásily ještě USF1 Team, Campos Racing, Lola a Prodrive. Další to zvažují. Je ale nutné zdůraznit, že stávající týmy vyjma Williamsu podaly svou přihlášku pouze podmínečně. FIA musí splnit podmínky, a to že budou pravidla stejná pro všechny a založená na letošních pravidlech, že dojde k podpisu nové komerční dohody mezi týmy a šéfem F1 Berniem Ecclestonem a že FIA akceptuje přihlášku všech týmů najednou. Jak se povedlo požadovaných podmínek dosáhnout, se dozvíme právě 12. května.

david   20:16
ahoj co tomu říkaš že se týmy nakonec dohodly,já si myslím že by to byl zanik formule 1. Moc ti fandím umíš se dotoho pěkně vžít
Děkuju moc. Týmy se dohodly mezi sebou a v zákulísí je stále probírána kompromisní dohoda mezi FIA a FOTA. Obě strany očekávají rozuzlení. Ale FOTA klade FIA podmínky a to se jí nemusí líbit. Týmy F1 kromě Williamsu postupují jednotně a to jim dodává sílu. Je dost dobře možné, že FIA bude muset požadavkům týmů ustoupit, nechce-li, aby došlo ke kolapsu F1.

vladak   20:19
Jaká je pozice Maxe Moslyho? Ani teď není síla, která by ho odvolala po všech jeho skandálech?
Pozice Maxe Mosleyho coby šéfa FIA je velmi silná. Podporuje jej totiž velký počet národních autoklubů. Právě zástupci autoklubů šéfa FIA volí. Ty velké, jako je např. německý nebo americký, jej nemají v lásce, ale je jich málo, byť z pohledu počtu lidí je to většina. Maxe Mosleyho podporuje i segment střední Evropy, jehož členem je Česká republika. Pokud by se Mosley rozhodl znovu kandidovat, jeho šance na znovuzvolení jsou velké.

j.Nemecek   20:20
Dobrý den chtěl bych se zeptat jak to vypadá, jestli se pojede příští rok systém kers děkuji za odpověď
Požadavkem týmů F1 je, aby pravidla zůstala stejná a byla upravena dle jejich požadavků. Týmy tyto požadavky předložily FIA a čekají na odpověĎ.

Pavel Fabry   20:21
Dobrý den, do příštího ročníku je přihlášeno 14 týmů, místo je ale jen pro 13. Komu podle Vás FIA dá "Černého Petra"?

FIA vyloučí ty týmy, které nemají zázemí a evidentně ani nemají na to se v F1 uživit. Navíc si myslím, že se přihlásilo více než 14 týmů, těchto známých 14 týmů to jen o sobě prozradilo veřejnosti. Vyloučených tedy bude potenciálně více. Šanci podle mě mají Lola, USF1 a Prodrive.

bibi   20:23
Ahoj Tomyši, v podstatě se nechci na nic ptát, jen tě chci pozdravit a popřát ti vše dobré. Ještě pořád vzpomínám v dobrém, jak jsi dříve jen jako fanoušek F1 organizoval srazy se závody na motokárách. Díky ti za to ještě jednou. A když tedy nějáká otázka, tak tedy: když jsi se stal komentátorem závodů F1 na Nově, považuješ to momentálně za vrchol své kariéry? A ještě, nestává se pro tebe F1 rutinou? Tzn: nemáš někdy pocit, že jsi zahlcen množstvím času a informací, které musíš absorbovat a zpracovat, s tím, že by tě to někdy i unavovovalo? PS: já osobně o sobě někdy zapřemýšlím, proč mě pořád toleruje manželka mé bláznovstí ohledně F1. Osobně vím, že to někdy fakt přeháním ... :-)
Ahoj, díky za moc milý vzkaz, to si piš, že si vzpomínám :-) Ano, samozřejmě, je to absolutní vrchol a obrovská čest, za kterou vděčím TV NOVA a také své rodině, že mě podporuje. Někdy je těžké rozlišit, co je ještě stravitelné pro běžného diváka (a tím pádem jej to bude bavit) a kdy už zacházíme do příliš velkých detailů.

Pavel   20:24
Dobry den, myslite si ze se zvedne vykonnostne Mclaren, dekuji za odpoved.
Určitě. McLaren maká jako zběsilý, ale nemá to jednoduché. Týmem zmítá vnitřní krize a Hamilton není psychicky na výši po skandálu v Austrálii a Malajsii. Ale dny McLarenu přijdou. Zda ještě letos nebo až příští rok, to zatím neumím odhadnout.

Dalibor   20:25
Jak se připravujete na vysílání? Co to všechno obnáší. Děkuji
Na vysílání se připravuji každý den. Musím mít neustále přehled. Pár hodin před závodem pak ladíme detaily a dohadujeme se, která témata bychom měli divákům komunikovat a osvětlit. Odhadem se na přenos připravuji 3 až 4 hodiny denně. Jde zejména o to mít přehled o aktuálním dění a udržet si v hlavě neustále měnící se pravidla :)

Lizzie   20:27
Nevím, jaký je v tom rozdíl, když rozpočty sníží příští rok. Možná na to mají více času, ale nehrozí, že by nastala stejná situace jako před pár dny?
Neoficiálně vím, že týmy ani moc nechtějí žádné stropy, to je podle týmů jejich soukromá věc. Ale přišly s návrhy na výrazné omezení výdajů a pokud by na ně FIA přistoupila, dostala by se F1 velice blízko k situaci, kdy by si mohly do ní vstoupit nové týmy. Co je pro týmy důležité, aby pravidla byla zaváděna korektně a transparentně dle protokolů, které jsou ošetřeny pravidly a smlouvou mezi FOTA, FIA a šéfem F1 Berniem Ecclestonem.

andrewz   20:28
Používáte v rámci příprav na komentování přímých přenosů závodů Formule 1 také automobilové simulátory? Pokud ano, jaké tituly hrajete a s jakým vybavením? :-)
Ano :) Je podle mě důležité znát trať a nástray rychlé jízdy v tom kterém místě :) Hodně závodím s klukama ve sdružení SimRacing.cz...

Jirka   20:29
Vzhledem ke skutečnosti, že k razantnímu snižování financí nakonec po dohodě v příštím roce nedojde, jak to vypadá se vstupem "nováčků" do F1?
Je důležité konstatovat, že rozpočtové limity a různá pravidla pro týmy s rozpočtovým limitem a bez nich, jsou stále v platnosti. FIA ještě musí případnou dohodu zanést do pravidel. Ale i kdyby se rozpočtový limit zvedl, nováčci dostanou velké výhody, jako možnost koupit si šasi od stávajících týmů, nakoupit levné komponenty, získat know-how. Přepočteno na peníze jde o velké sumy.

tom   20:31
Ve zpravach jste dnes rikali ze pokracuje vsech 10 tymu. Ale na F1sports je uvedeno Toyota odchazi a naopak lola vstupuje do F1. Co je na tom pravdy?
Záměr Toyoty odejít z F1 je pouze neoficiální. Vím, že Toyota hledá způsob, jak účast zabalit po vzoru Hondy. Ta svůj odchod svedla na ekonomickou krizi. V Japonsku je hodně těžké s ohledem na místní kulturu obhájit velké investice do F1, když firma, pro níž pracuje mnoho Japonců, prodělává velké peníze. Toyota je také nejhlasitější při diskuzích s FIA.

Wyktor   20:33
Zdar Tome jaký maš názory na rozpočtový stropy??A jak by ses cejtil když by Ferrari odešlo????
FIA vždy říká: musíme buď standardizovat techniku (aby F1 byla levnější) nebo zavést limity na výdaje.

Osobně nemám nic proti tomu dostat konkrétní balík peněz a teď ukaž, co umíš... Ale je nutné tuto pro F1 novou filozofii zavést rozumně, a to se zatím nedaří. Ohledně Ferrari: možná více než půlka lidí kouká a sleduje F1 právě díky Ferrari. Je to tým, podobně jako Williams či McLaren, kterým bude F1 do smrti dlužná. a F1 se teď k nim chová velmi nehezky...

Ferrarinka   20:35
Dobrý den.Mám moc ráda formule 1 a se mnou určitě plno fandů.Při každém závodě mě rozesmějete a myslím že jste úžasný komentátor.Chtěla jsem se zeptat jak jste se k tomuto povolání vůbec dostal.
Do komentování mě vždy nutil můj dlouholetý kamarád Petr Horák (můj předchůdce na Nově). Dlouho jsem se bránil a najednou koukám, že stojím s mikrofonem před ústy a čekám na start Velké ceny Austrálie 2008 :) Hodně vděčím jemu, štěstí a dlouholeté dřině.

Šárka   20:36
Dobry vecer, take mam velice rada vase komentovani - je to vazne prijemna zmena a chtela bych se zeptat jestli mate ve formuli 1 nejakeho sveho soukromeho favorita (jako jezdce i jako staj) a jakeho jezdce obdivujete nejvic? Neni podminkou, aby se vyskytoval na soucasnem startovnim rostu. Dekuji
Díky moc za pochvalu, vážím si jí. Hodně jsem fandil Montoyovi, ale od té doby, co odešel, fandím zase divákovi, aby závody F1 byly zajímavé, a je jedno, zda vyhraje Massa, Hamilton, Räikkönen či Nakadžima.

vasek   20:37
dobry den,kolik cca stoji vstupenka na zavod f1,a je sance dostat se na zavod?
Ano, šance jsou velké, cestovní kanceláře pořádají cenově přijatelné závody. Lístky na F1 jsou obecně drahé. Na travnatou tribunu asi tak 3000 korun, na hlavní tribunu 12 az 15 tisíc. V Monte Carlu sotjí lístky 10 az 25 tisíc korun.

Roman   20:38
Přeji hezký večer, zajímalo by mě jak se k celé záležitosti ohledně finančních limitů stavěl od začátku sám Ross Brown.
Ross Brawn nemá moc na výběr. Je rád, že jeho tým přežívá a to také díky tomu, že podepsal Concordskou dohodu (smlouvu s FIA a FOM) o tom, že bude pokračovat. Ale BrawnGP je z týmů, kterým by se rozpočtový strop náramně hodil.

Lukáš   20:38
Dobrý den chtěl bych se zeptat jestli máte s komentováním ještě nějaké jiné zkušenosti než teď F1 dřív jsem o vás neslyšel děkuji za odpověď
Ano, komentoval jsem na brněnském okruhu, a v televizi také hlavně A1GP, IndyCar sérii, F3000, 24 hodin Le Mans, Le Mans sérii...

Jirka   20:39
Dobry vecer Tomasi, jsem velky fanousek F1 a naplno sleduji uz 7 sezonu v rade. Fandim RBR a doufam, ze jeste budou tuto sezonu schopni postavit se Brawnu. Chtel bych se Vas zeptat, zda se podle Vaseho nazoru rozpoctovy strop promitne i na platech jezdcu pro pristi sezonu. Dekuji a preji hodnne uspechu v moderovani.
Platy jezdců jsou z rozpočtových stropů vyjmuty. A děkuji za milé přání :)

FBR   20:40
Nebylo "suspendování" Williamsu z FOTA jen zbytečnou komedií? Obecně se očekávalo, že se všichni nakonec dohodnou.
Nebylo. Williams vstoupil do F1 s deklarací, že by rád zvolil rozpočtový strop (tak jak současná pravidla nabízejí). FOTA má podmínky a jednání budou ještě pokračovat. Williams by svým (pochopitelným) přístupem zkomplikoval FOTA vyjednávací pozici...

david   20:41
Zdravím, zajímalo by mě, jestli už se Vám společně s Pavlem Turkem podařilo dostat na nějakou tu večerní akci jezdců po závodě popř. jak tato akce probíhala. :)
Po závodě ne, ale před závodem ano :) Naposled v Monaku na jachtě šéfa Force India Vydžaje Mallyi. Nádherná zkušenost, ale myslím, že mé místo je v České republiky v kolektivu mé rodiny a mých spolupracovníků a přátel :)

PerG   20:43
Preji velice prijemny patecni vecer pane Richtr. Chci se zeptat co si myslite o Formuli1 celkove. Podle me klesa ke dnu i pres to, ze se dela vse pro to, aby k nemu nedoplavala. Vzdy to byla disciplina pro ty nejlepsi ze svych oboru. Inzenyri pocinaje a jezdci konce. Ted je to pouze o tom, kdo umi najit skulinku v pravidlech. Samozrejme vyvoj tu je, ale tak nesmirne omezeny, ze se to da srovnavat s Formuli2, kde kazdy letos dostane formuli a muze na ni stelovat kridla a podvozek. Formule1 byvala neco vic. Kralovna. Uspeli jen ti nejlepsi. Ted se nasilne upravuji pravidla, aby se prosadili ti slabsi. Kyzeny efekt s predjizdenim se dostavil jen minimalne. Ano na cele vidime tym, na ktery by si vloni vsadil jen blazen. Svym zpusobem je to osvezeni, zase na druhou stranu popirani podstaty F1. Byvala to vyzva. Tento rok jiz neni a pristi rok uz vubec ne. Sam Adryan Newey rekl, ze ho tato F1 nebavi. Nedivim se mu. Me taky ne.
Formule 1 hlavně stojí na rozcestí: bude nadále exkluzivní bitvou těch nejprestižnějších značek, nebo se vrátí před konec devadesátých let, kde to byly všechno soukromé týmy a automobilky jen dodávaly motory? Tuhle otázku si bude muset celá komunita F1 vyjasnit. Protože skloubit obojí dohromady nebude dost dobře možné...

Icewoman   20:43
Ahoj Tomyši, jak to bude v příštím roce se zákazem tankování?
Zákaz tankování podporuje FIA i FOTA, takže příští rok se tankovat nebude.

petr21   20:44
Ahoj tomáši myslíš si že systém kers opravdu zrychluje?co si myslíš že se stane přiští sezonu kdy to bude muset mít každý tým povině?
Ano, systém KERS zlepší čas na kolo o pár desetin vteřiny. Ale není dobrý na předjíždění, spíš na startu a při obranných manévrech.

Lukáš   20:45
Dobrý den ještě druhou otázku bych se chtěl zeptat jestli se vám někdy při komentování stane že už vás ten závod nebaví ale přece ho musíte dokomentovat
Rád k vám hovořím, na dálku si s vámi "povídám", ale v takových momentech (a lá letošní Velká cena Malajsie) mě trápí vědomí toho, že divák se u televize nudí.

Michaelkej   20:47
Dobrý večer Tomáši,jsem váš velký fanda a také Pavla Turka.Zajímalo by mě jestli v příští sezoně zustanete u komentování F1.Jste vážně skvělí,doufám že vás i v té nastávající sezoně budu nadále poslouchat,moc vám to přeju
Děkujeme moc. Mohu vás ujistit, že nejčastějším tématem, které s Pavlem Turkem probíráme, je jak seriozně a přitom poutavě vám takovou spoustu informací sdělit. Věřím, že s Pavlem a ostatními kolegy jsme vytvořili dobrý tým, jehož hlavní prioritou jste vy. Zda budu pokračovat v F1 i příští rok záleží na Nově, ale zatím nám spolupráce klape.

fanoušek Ferrari   20:47
Bude v dalších letech nějaká nová trať na závody F1? Prý Indie něco chystá
Na konci roku Abu Dabí, chystá se Indie, Korea a Rusko...

Olin   20:49
Dobrý večer! Jednu dobu se mluvilo o zavedení jednotných motorů do F1.. Co si myslíte o tomto? Já má totiž rozporuplné pocity... Na jednu stranu by to potřelo teorii tohoto sportu, na druhou by to ukázalo kvalitu jezdců....
Motory dnes již nepředstavují hlavní složku rozdílů mezi týmy, proto je lepší je standardizovat než do 10 koní výkonu investovat stovky milionů dolarů.

Marek   20:49
Ahoj ktere obdobi mas z historie f1 nejradeji.
Devadesátá léta. Podle mě byly i vozy F1 nejvíc sexy.

Lukáš   20:50
Dobrý den proč jste si vybral komentování zrovna F1 proč ne třeba fotbal nebo hokej?
Řekl bych, že motorsport si vybral mě :) Před komentováním jsem deset let o F1 psal do odborných časopisů. A stále píši a budu psát o poté, co s komentováním jednou skončím.

Tomáš   20:50
Máte pocit že na celé té kauze se promítla světová krize děkuji
Finanční krize pomohla dojít rychlejší k řešení. Bez ní by se týmy s FIA možná hádaly ještě dva roky :-)

Petra Kratochvílová   20:52
Dobrý večer, předem bych Vám chtěla opravdu poděkovat za Vaší komentátování velkých cen F1. Je to ten nejobdivuhodnější sport na světě. Jak Vám Vaši práci závidím... Ale k věci, myslíte si, že dvojnásobný mistr světa má už své ,,jisté,, u koně z Maranella? Objevily se už určité potvrzené důkazy? Děkuji
Děkuji opravdu moc za vaše vzkazy, velmi mě hřejí u srdce. I ostatním přispěvatelům. Ohledně Alonsa: zkušení italští kolegové-novináři již dlouhodobě tvrdí, že Alonso má s Ferrari podepsáno. Mám-li vsadit svůj cit na váhu takových informací, věřil bych tomu.

Lucie   20:52
Jak to nakonec dopadlo s vyhlašováním vítězů v příští sezoně. Zůstavá počet bodů nebo nově nejvíce vítězství?
Ano, největší počet bodů = mistr světa :)

Roman   20:54
Jak Tebe osobně ovlivnila atmosféra přímo v Monte Carlu? Chtělo se Ti vůbec zpátky domů?
Velmi zajímavý dotaz. Je to úžasná zkušenost, ačkoli kvůli pracovnímu vytížení si nedokážu atmosféru vychutnat. Ale proč mi ten dotaz přijde zajímavý: necítím se pohodlně ve světě vyvolených, když drtivá většina našich diváků tuto možnost nemá. Je to podobně, jako hlásat moudra pasažérům druhé třídy z bussines class. Radši bych se na F1 díval s vámi v té druhé třídě...

andrewz   20:55
Z mého hlediska je současná F1 neuvěřitelně překombinovaná a nepřehledná. Občas mám z vašeho komentáře dojem, že i vy sám se v aktuálně probíhajících událostech ztrácíte. Připomněl bych závěr minulého ročníku, mnohé situace, kdy odpadne někdo z vedoucích jezdců, což se dočká pouze suchého konstatování, nebo když je řeč o některé aktuální kauze, zatímco na trati se dějí věci, které vám unikají mezi prsty. Co vy na to? Kritiku si prosím neberte osobně.
Souhlasím, je to komplexní odvětví a komplexní scéna. Odchytit každičký detail se ne vždy povede...

Lucie   20:56
Tome, přijedeš v září na Ferrari days do Brna?
Bohužel, mezi velkými cenami trávim čas s rodinou, moc si mě neužije, čímž netvrdím, že toho má drahá polovička pokaždé lituje ;)

George   20:57
Je obecně známo, že B.E. platí týmům za účast v šampionátu nějaké peníze. Myslíte si, Tomáši, že se zavedením rozpočtového stropu se tato vyplácená suma zredukuje? Děkuji za odpověĎ
Týmy budou vždy bojovat za to, aby Bernie & Co. neodsávali utržené peníze mimo F1, ale naopak aby je vraceli zpátky. To je filozofie týmů...

Míša   20:59
Ahoj, nejdřív bych chtěla říct, že ti moc fandím, protože si skvělej komentátor se skvělejma hláškama :D úžasný je taky tvůj zápal ve vypjatých siutacích jako byly třeba Belgie 08 nebo Brazílie 08 :-) A pak se už nějaký ten čas zaobírám otázkou nebo spíše domněnkou, že kdyby FIA nakonec někdy schválila dvojí pravidla, tak pro ty, kdo budou vyvýjet vůz v rozpočtovém stropu, budou skoro k ničemu úlevy v pravidlech, protože testování, aerodynamický tunel atd. stojí pěkný peníze, a pak by se do toho cen. stropu stejně nevešli, takže toho moc nevyužijí. Dává to vůbec smysl?
Děkuju moc :) Pravda, u Belgie 2008 jsem se trochu zapomněl :) Ad rozpočtové stropy a dvojí pravidla: je to podle mého názoru velmi nešťastně řešení, které by navíc F1 moc ublížilo.

Věra   21:00
Moc děkuji za zpravodajství F1 před závody v Monacu, bylo perfektní, chci se zeptat, jestli se také na tomto podílíte. Je mi 55 let a těšim se vždy na neděli, kdy se vysílá F1. Váš komentář i komentář vašich spolupracovníků je perfektní díky a hodně radosti z práce
Na příspěvcích pracuje celý tým lidí, Pavel Turek, já, Martin Pouva případně jiní redaktoři, ale spousta dalších lidí realizačního týmu, kameramani, režie... v televizi jsem možná nakonec slyšet jen já a Pavel, ale to je možné jen díky neutuchajícímu úsilí velkého počtu dalších lidí. Rád bych jim touto cestou poděkoval.

Suprak   21:01
Pořád mi nejde do hlavy, jak mohou zakázat tankování, když vůz tolik kol na jednu nádrž neujede a upravovat motory je zakázáno. Budou snad 2 kratší závody?
Nejste sám, kdo si takovou otázku klade :) FIA je ve svých rozhodnutích často velmi zbrklá...

Michal   21:04
Ahoj Tomáši. Miluju formuli 1 a nemůžu si dovolit promeškat jediný závod. Ty máš hodně velké sympatie v naší rodině a já doufám,že Nova bude vysílat závody formule 1 ještě mnoho let. Tvoje komentáře jsou také skvělé. Jen mě trošku mrzí,co se letos děje a taky ta dominance Brawnu je už nudná,jako fanoušek Ferrari letos docela trpím. Ale chtěl bych se zeptat,jak to vypadá se vstupem týmu USF1 od příští sezony a taky co je pravdy na tom,že by tam jezdila Danica Patricková. Kdyby se tam ta holka dostala,tak by to bylo veliké oživení F1 to mi věřte.
Děkuju moc, na závody se vždycky hrozně moc těším a představuju si, jak se u nich diváci baví. Souhlas, letošní sezona je jednotvárná, ale podívejte se na to z výšky: není to úžasný příběh? Málem šel, lidově řečeno na "pracák" a letos bude Button nejspíš mistrem světa. Ad USF1: tým podal přihlášku. Tu musí potvrdit ještě FIA. Jaké jezdce USF1 zvolí netuším, ale pravda je, že Danica Patricková by byla úžasným tahákem. S volantem to umí, ale šance na zisk titulu by nejspíš neměla...

robert   21:05
jak myslíte že by jezdil Michael Shumacher s tímhle Ferrri které je pomalejší a horší než konkurence dík za odpověď
Michael Schumacher by nesvedl víc než Massa nebo Räikkönen, ale rozhodně by byl tahounem, který by svůj tým dokázal motivovat. Něco, co dnes dělá spíše Massa než Räikkönen.

Mamka   21:06
dobrý den chtěla bych se vás zeptat jakému jezdci v F1 držíte palce u nohou?? díky za odpoved tvoje mama ahoj synacku
Nemám někoho konkrétního. Fandím divákovi, aby si závody F1 užíval.

andrewz   21:07
Také se vám zdají monoposty pro letošní ročník tak obludné? :-D
Když jsem viděl poprvé letošní BMW, spadla mi čelist do polívky, ale stalo se to, co předpověděl Ross Brawn: zvykl jsem si :) Vy nejspíš také ;)

tomas23   21:08
Kolik vozů bude na startu?
Ve formuli 1 je místo pro 13 týmů = 26 vozů.

tomas23   21:08
ahoj tome bude se nekdy jezdit F1 i tady v česku??Poprípade kde by se mohla jezdit??
Bohužel F1 se v ČR nepojede. Ale mohla by se jet klidně v Brně.

Martin K   21:09
Ahoj Tomáši,díky za komentáře,po letech se zase bavim.Chtěl bych se zeptat jestli budete příští tréning fungovat email?Měl bych na tebe spoustu otázek.Diky
Ano, otázky lze během tréninků zasílat na f1@nova-sport.cz

LadyLucy(McLaren)   21:09
Dobrý večer ,chtěla bych se vás zeptat kdyz se mluvilo o mclarenu ze nepojedu 3 zavody nebo kolik kde by se to nejelo a nejel by aji Kovalainen??
Tento trest je pouze podmínečný, odložený na 12 měsíců, a nejel by žádný z jezdců.

láda   21:09
co tomáš enge má šanci jezdit f 1
Již bohužel nikoli.

STEFAN   21:11
bylo vašim snem komentovat F1?
Nikdy jsem na to neměl ambice. Dodnes s úžasem často přemýšlím, jak jsem se do té pozice dostal. Není to fráze, opravdu jsem touto příležitostí poctěn. V motorsportu není nic víc než F1 a její fanoušci.

PerG   21:13
Ještě jeden. Nemůže vaše sekce F1 na Nově přetáhnout Ivanu Vavřínovou k sobě z MotoGP? Myslím, že by to nebylo špatný ;-)
To byste se pak ale přestal soustředit na to, co moderátor říká ;)

Jirka   21:13
Z vasich odpovedi lze vycitit skromnost, profesialitu a pokoru vuci divakum. Je mozno vas vyzpovidat nekolika otazkami pro jednu nejmenovanou komunitu ?? ;-)
Určitě. Nebylo by to poprvé, o F1 a práci své a mých kolegů sem tam rád povyprávím i v menším kruhu.

Karel   21:15
Dobrý večer.Nechápu proč Max Mosley vymyslel snižování cen.
Max Mosley už trochu ztratil soudnost a bojuje o moc ve světě F1. Podobně jako Bernie, podobně jako týmy. A v té své snaze už čím dál více zapomíná na to, čím F1 je a proč je tak úspěšná. Jsem toho názoru, že člověk může bojovat o svou moc, pokud neublíží komplexnímu zájmu, a tím je v tomto případě atraktivita a obliba F1.

Lukáš   21:16
Dobrý den můžu se zeptat komu jste fandil minulou sezonu v posledním závodě kdy se rozhodovalo jstli titul získá massa a nebo hamilton pak jak se začal tým ferarri radovat pak z toho byly slzy na očích fellipeho jak jste to prožíval?
Musím se přiznaz, že hodně. Na jedné straně jsem nevěřil tomu, že by osud Hamiltonovi připravil podruhé v řadě stejně krutou porážku. Na straně druhé mi bylo velmi líto Massy. Je to podobné, jako si vybrat, které ze svých dvou dětí máte radši. Co jsem si ale odnesl, jsou dojmy ze způsobu, jakým Massa porážku přijal. To se dnes již jen tak nevidí...

STEFAN   21:17
ŽARLÍ VAŠE MANŽELKA NA VAŠI PRÁCI ? MOJE TOTIŽ ANO
Má žena žárlí nejen na mou práci ;) Ale tolerantnějšího partnera byste pohledal. Vděčím jí za všechno.

FBR   21:18
1. Nebude zákaz tankování cestou do pekel, jako nedávno jízda na jedné sadě pneumatik? 2. Týmy přiznaly, že vývoj KERSu je stál desítky milionů, čili v podstatě tolik, kolik má stát příští rok celá sezona. Není to postavené na hlavu? Trochu mi to připomíná rčení: "ušetříme, ať to stojí, co to stojí!"
Podle mého názoru je zákaz testování dobrou věcí. Vždyť si při testech mimo oči veřejnosti najelo čtyřikrát více kilometrů než při velkých cenách v daném roce! Ad KERS: ano je :) Ale již jsem to zmiňoval, ve snaze prosadit si svou jsou některé nápady nekonzistentní... a ke škodě věci.

Honza.P   21:23
Ahoj Tomáši jaký vliv si myslíte že budou mít na Formuli 1malé stáje? díky moc
Malé týmy mají velkou šanci prosadit své zájmy v nedávno ustanoveném sdružení FOTA. Týmy musí držet pohromadě a pak budou mít velkou sílu a vliv. A tento narůstající vliv není po chuti ani Berniemu ani Maxovi. Ale formuli 1 dělají týmy, diváci se na F1 dívají právě kvůli nim a jezdcům, kteří pro ně jezdí. A také proto by neměly být týmy těmi posledními v řadě. Záleží hodně na nich. Vážení přátelé, náš čas nadešel. Budu se s vámi těšit zase příště. Za celý tým Novy bych vám rád poděkoval za přízeň, zůstaňte věrni F1 a dávejte na sebe pozor. Bez vás by F1 nebyla ničím... Nashledanou.

Doporučujeme

Články odjinud