Rozhovor s Martinem Brundlem o letošní sezoně F1, Pérezovi i Le Mans

Angličan v rozhovoru na oficiálních stránkách pořadu Top Gear tipuje letošního mistra světa, popisuje přípravy na návrat do Le Mans a prozrazuje, který ze závodů patří mezi jeho nejoblíbenější.
Rozhovor s Martinem Brundlem o letošní sezoně F1, Pérezovi i Le Mans

Tak Martine - jaké bylo pro vás největší dosavadní překvapení sezony F1?

Martin Brundle: "Výkon Red Bullu - nebo spíše jeho nedostatek - ve srovnání s posledními dvěma roky. Když se ale podíváte na to, jak se změnila pravidla, je to skoro jako by byla navrhnuta tak, aby Red Bull zpomalila. Zbytek je víceméně takový, jak se to zformovalo v předsezonním testování. Vepředu je to velmi těsné a střed pole je dostatečně silný na to, aby ukradl nějaký skvělý výsledek, přesně jako jsme to viděli (v případě) Péreze v Kuala Lumpur. Negativním překvapením je to, že Ferrari je tak trochu... strašné. Tohle a výkon Mercedesu v závodě. Pozitivním překvapením je střed pole - Sauber, Toro Rosso, Force India, Williams..."

Za jak dlouho uvidíme Péreze ve Ferrari?

MB: "Myslím si, že musíme předpokládat, že tam (ve Ferrari) v roce 2013 Massa nebude. Pérez má skvělou šanci - ačkoliv je tam spousta dětí. Je to tak trochu střídání stráží. Přišli jsme o Rubense, nevím, jak je na tom Michael Schumacher, ale je tu sto naprosto připravených dětí - mentálně, psychicky, technicky - které mohou usednout do vozu F1."

Komu se bude dařit ve Velké ceně Číny?

MB: "No, máte tam tu velkou zadní rovinku, která by měla velmi dobře vyhovovat Mercedesu. Jsou tu často se měnící povětrnostní podmínky, takže si myslím, že to bude opět naprosto nepředvídatelné. Ale tým, který vypadá, že má nejlepší celek, víkend co víkend, je McLaren. Nemůžete podceňovat Lotus. Räikkönen mohl, a měl, být v Sepangu na pole position. Když jsem mluvil s kluky od Lotusu, tak mi řekli, že to (auto) poslali na trať a provedli jen několik málo změn. Je to jedno z těch aut, které je očividně aerodynamicky docela dobře řešené a dobře vyvážené. To znamená, že bude pracovat dobře ve všech podmínkách a na všech tratích."

Na který letošní závod se nejvíce těšíte?

MB: "Závod, který miluji, když komentuji, je Monako. A Velká cena Velké Británie. Užívám si je všechny, ale zejména Monako, Silverstone a Spa."

Jaký by byl v současném startovním poli váš ideální jezdecký tým?

MB: "Chtěl bych mít Vettela a Alonsa. Nebo Vettela a Hamiltona. Hamltona a Alonsa jsme již zkusili (v McLarenu v roce 2007), a nefungovalo to."

Na kterého jezdce byste si vsadil, že vyhraje letošní titul v F1?

MB: "Viděl bych to tak, že letošní titul vyhraje Hamilton. Ale já se nevsázím. Je to jen divoký odhad, může to být kdokoliv. Kdo by si pomyslel, že po dvou závodech bude ve vedení šampionátu Fernando Alonso? Hádám, že McLaren má opravdu dobrý celek a Lewis je hladový po tom, aby se vrátil zpět do kolejí, ve kterých půjde o šampionát."

Tak - dvaadvacet let poté, co jste vyhrál 24 hodin Le Mans, se letos vracíte zpět ve voze Nissan LMP2 se svým synem Alexem, který bude závodit po vašem boku. V jaký výsledek doufáte?

MB: "Je to pro mě nečekaná výsada a potěšení, že se vracím zpět do Le Mans. Le Mans musíte brát velmi vážně, protože je to super-rychlé a náročné závodění. Pokud budeme moci vystoupat na pódium nebo vyhrát třídu LMP2, budu naprosto nadšený."

Jak se na to připravujete?

MB: "Už jsem zhubnul o tři kila, jsem v dobré formě. V testech jsem byl rychlý. Během velkých cen chodím každé ráno s Coulthardem do posilovny, kdykoliv jen můžu."

Jak se připravuje na stint ve tři hodiny ráno?

MB: "Jednoduše posadím do vozu děti. Pokud je tma nebo mokro, tak nejezdím. Teď skutečně, není to problém. V Le Mans jezdíte v noci rychleji než ve dne. Můj zrak je dobrý. Ale během (závodu v) Le Mans jsou noci velmi krátké - pouze čtyři, čtyři a půl hodiny."

Kdo bude rychlejší - vy, nebo Alex?

MB: "Alex bude rychlejší, bohudík. Pokud by nebyl, dostal by vyhazov. Je o třicet let mladší než já, je v lepší kondici. Já jsem ale dost rychlý, takže si bude muset hlídat moje časy."

 

Další článek: Maldonado: V Číně chci dojet v první pětce