Máme za sebou oficiální testy formule 1 pro nadějné mladíky. V Abú Zabí se jich zúčastnil také Jan Charouz. Přinášíme rozhovor obsahující bezprostřední dojmy z testovacích jízd.
V uplynulých
sedmi dnech jsi si vyzkoušel hned několik monopostů. Jak pro tebe bylo těžké
přesedat z jednoho typu do druhého?
Jan Charouz: „O předchozím víkendu
jsem závodil ve finále série GP2, kde jsem si vyzkoušel monopost GP2/11 a
pneumatiky Pirelli. Tato skutečnost mi hodně usnadnila přestup do monopostu
Formule 1 týmu HRT. Nebylo to tedy zas až tak složité, dokonce řízení bylo ve
španělském monopostu lehčí. Asi tak stejně velký krok bylo přesednutí do
monopostu týmu Lotus Renault GP.“
Jak na tebe
zapůsobila španělská stáj?
Jan Charouz: „Je to malý tým,
hodně podobný třeba týmům startujících v GP2 Series. Atmosféra
v tomto týmu byla ale velmi dobrá. Dostal jsem možnost odkroužit mnoho
kol, tak jak jsem potřeboval já. Postupně jsem si zvykal na vůz a zrychloval.“
Můžeš srovnat
tým HRT a Lotus Renault GP?
Jan Charouz: „Tým Lotus Renault GP
je úplně někde jinde. Zde pracuje mnoho lidí a je to jako obrovská továrna. Je
to jako srovnávat zázemí malosériového výrobce a velkosériové továrny. Je to
naprosto odlišný styl řízení týmu a jiná atmosféra.“
V čem
spočíval tvůj test u týmu Lotus Renault GP?
Jan Charouz: „Ve čtvrtek nebyl
test zaměřen až tak na mě, jako na požadavky týmu. Inženýři měli připraveno
několik nových dílů, a to především v oblasti aerodynamiky, které
potřebovali vyzkoušet. Tudíž jsem kroužil a sbíral data. Navíc se tým spoléhal
na moji zpětnou vazbu, což je určitě příjemný pocit, být u zrodu něčeho
nového.“
Máš po testech
nárok na superlicenci, už ji máš?
Jan Charouz: „Superlicenci zatím
nemám. Splnil jsem pouze jednu z podmínek, i když hodně důležitou. Podali
jsme žádost a budeme čekat, jestli nám bude vyhověno.“
Vyzkoušel jsi si
také plno nových věcí jako pneumatiky Pirelli, KERS a DRS. Co k tomu můžeš
říci?
Jan Charouz: „Mezi jednotlivými
směsi pneumatik Pirelli jsou obrovské rozdíly. Neuvěřitelná je super měkká
směs, která však vydrží pouze jedno kolo. Zajímavé bylo, že se tato pneumatika
chovala také zcela odlišně na monopostu HRT a Lotus Renault GP. Nejvíce mě
zaujal systém DRS. Přidá opravdu hodně výkonu. Nejtěžší bylo vše najednou
ovládat. Při výjezdu ze zatáčky musíte řadit, aktivovat DRS a používat KERS.
Z počátku to vše nejde, ale postupem času si zvyknete.“
Jak jsi
spokojený se svým výkonem na trati?
Jan Charouz: „Mohlo to být určitě
lepší. Najezdil jsem ale přes 750 kilometrů, což není vůbec málo. Myslím,
že jsem zajížděl celkem konstantní časy, a tak celkový pocit z testů je
příjemný. Je toho však ještě hodně, co se musím naučit. Všem děkuji za
příležitost, kterou jsem dostal.“