Rozhovor s Janem Charouzem

Máme za sebou oficiální testy formule 1 pro nadějné mladíky. V Abú Zabí se jich zúčastnil také Jan Charouz. Přinášíme rozhovor obsahující bezprostřední dojmy z testovacích jízd.
Rozhovor s Janem Charouzem

V uplynulých sedmi dnech jsi si vyzkoušel hned několik monopostů. Jak pro tebe bylo těžké přesedat z jednoho typu do druhého?

Jan Charouz: „O předchozím víkendu jsem závodil ve finále série GP2, kde jsem si vyzkoušel monopost GP2/11 a pneumatiky Pirelli. Tato skutečnost mi hodně usnadnila přestup do monopostu Formule 1 týmu HRT. Nebylo to tedy zas až tak složité, dokonce řízení bylo ve španělském monopostu lehčí. Asi tak stejně velký krok bylo přesednutí do monopostu týmu Lotus Renault GP.“

Jak na tebe zapůsobila španělská stáj?

Jan Charouz: „Je to malý tým, hodně podobný třeba týmům startujících v GP2 Series. Atmosféra v tomto týmu byla ale velmi dobrá. Dostal jsem možnost odkroužit mnoho kol, tak jak jsem potřeboval já. Postupně jsem si zvykal na vůz a zrychloval.“

Můžeš srovnat tým HRT a Lotus Renault GP?

Jan Charouz: „Tým Lotus Renault GP je úplně někde jinde. Zde pracuje mnoho lidí a je to jako obrovská továrna. Je to jako srovnávat zázemí malosériového výrobce a velkosériové továrny. Je to naprosto odlišný styl řízení týmu a jiná atmosféra.“

V čem spočíval tvůj test u týmu Lotus Renault GP?

Jan Charouz: „Ve čtvrtek nebyl test zaměřen až tak na mě, jako na požadavky týmu. Inženýři měli připraveno několik nových dílů, a to především v oblasti aerodynamiky, které potřebovali vyzkoušet. Tudíž jsem kroužil a sbíral data. Navíc se tým spoléhal na moji zpětnou vazbu, což je určitě příjemný pocit, být u zrodu něčeho nového.“

Máš po testech nárok na superlicenci, už ji máš?

Jan Charouz: „Superlicenci zatím nemám. Splnil jsem pouze jednu z podmínek, i když hodně důležitou. Podali jsme žádost a budeme čekat, jestli nám bude vyhověno.“

Vyzkoušel jsi si také plno nových věcí jako pneumatiky Pirelli, KERS a DRS. Co k tomu můžeš říci?

Jan Charouz: „Mezi jednotlivými směsi pneumatik Pirelli jsou obrovské rozdíly. Neuvěřitelná je super měkká směs, která však vydrží pouze jedno kolo. Zajímavé bylo, že se tato pneumatika chovala také zcela odlišně na monopostu HRT a Lotus Renault GP. Nejvíce mě zaujal systém DRS. Přidá opravdu hodně výkonu. Nejtěžší bylo vše najednou ovládat. Při výjezdu ze zatáčky musíte řadit, aktivovat DRS a používat KERS. Z počátku to vše nejde, ale postupem času si zvyknete.“

Jak jsi spokojený se svým výkonem na trati?

Jan Charouz: „Mohlo to být určitě lepší. Najezdil jsem ale přes 750 kilometrů, což není vůbec málo. Myslím, že jsem zajížděl celkem konstantní časy, a tak celkový pocit z testů je příjemný. Je toho však ještě hodně, co se musím naučit. Všem děkuji za příležitost, kterou jsem dostal.“

Další článek: Uzavřené kokpity F1 nemusí vypadat špatně. Podívejte se

15:57 | Valtteri Bottas letos počtvrté porazil v kvalifikaci formule 1 Lewise Hamiltona a pro Velkou cenu Emilia Romagna získal svou 15. pole position v kariéře.
13:48 | Toto Wolff hledá nástupce. Chce se stáhnout, jezdit na závody méně a mít jinou roli. Zatím není jasné, zda to bude už příští rok nebo později.
13:05 | 50 je moc... ředitelství závodu tak opět upravilo traťové limity v 9., 13. a 15. zatáčce.
12:35 | V tréninku bylo smazáno 50 časů! 22 v 9. zatáčce, 38 v 15.

GP Emilia Romagna

Sobota 31. října 2020
Trénink Hamilton (1:14.726)
Kvalifikace Bottas (1:13.609)
Neděle 1. listopadu 2020
Závod 13.10