Rozdíl ve výkonech letošních motorů maximálně 2,5 %

Renault je motor s nejnižší spotřebou.

Rozdíl ve výkonech motorů letošní sezony činí asi 2,5 %. Znamená to, že je-li nejlepším motorem Mercedes o výkonu přibližně 755 koní, nejhorší motor bude mít asi o 19 koní méně, což v průměru znamená ztrátu přibližně 0,3 sekundy na kolo.

Tato zajímavá čísla přinesl německý Auto Motor und Sport, který je má z analytických dat jednotlivých výrobců motoru o konkurenci.

Podle těchto údajů byly letos nejlepšími motory Mercedes a BMW s Ferari v těsném závěsu. Následovaly Renault a Toyota. Pokud tedy vozy Toyoty a Williamsu (s motory Toyota) ztrácely přibližně 0,3 sekundy na kolo, znamená to, že ostatní aspekty vozu (zejména aerodynamika) musely tuto ztrátu dohnat. Oproti tomu ale Williams a Toyota do sezony vstoupily s tzv. dvojitými difuzory.

Dobrá zpráva míří do Francie a říká, že Renault je motor s nejnižší spotřebou. To je důležité pro příští sezonu, ve které bude zakázáno tankovat během závodu. S plnou nádrží by Renault ujel o čtyři kola více než například Mercedes - nebo jinými slovy: Renault by si v režimu příštích pravidel mohl dovolit být na startu o něco lehčí. Ferrari je na tom se spotřebou údajně ještě hůře než Mercedes.

Nad novým dodavatelem motorů Cosworth visí otazník. Bude dodávat pohonné jednotky Williamsu, US F1, Lotusu, Manoru/Virgin F1 a Camposu.

Další článek: Lotus a Manor vstoupily do Asociace týmů formule 1