Rozdíl mezi směsmi pneumatik se vrací na jeden stupeň tvrdosti

Tedy alespoň ve čtyřech závodech počínaje GP Maďarska.

Společnost Bridgestone oznámila alokaci pneumatik pro čtyři závody následující po GP Německa, přičemž ustoupila od dvoustupňového rozdílu mezi jednotlivými směsmi.

V rámci zatraktivnění závodů letos Japonci vozili na závody vždy dvě směsi suchých pneumatik, které na škále tvrdosti od sebe dělí dva stupně. Z celkové nabídky super měkké, měkké, medium a tvrdé směsi byly tedy možné jen kombinace super měkká - medium a měkká - tvrdá. Jezdci v suchém závodě musí vždy použít obě, ta měkčí z aktuální nabídky je odlišena zelenými pruhy.

Výjimkou bylo Monako, kam Bridgestone přivezl super měkkou a měkkou směs. Tento přístup ovšem dodavatel pneumatik změnil, alespoň pro čtyři závody od Grand Prix Maďarska.

"Provedli jsme změny v konceptu alokace pneumatik na základě dat, které jsme letos nasbírali v kombinaci s našimi znalostmi tratí, které v rámci těchto závodů navštívíme. Vozy 2009 jsou velmi odlišné od těch loňských, takové jsou naše dosavadní letošní poznatky, a pneumatiky užívají také odlišně," vysvětlil ředitel vývoje závodních pneumatik Hirohide Hamašima.

Pomalé okruhy obecně vyžadují měkké směsi, což se projevilo již ve zmíněném Monaku a potvrdí v Maďarsku a Valencii, kde budou mít piloti k dispozici znovu dvě nejměkčí směsi. Ve Spa-Francorchamps tradičně hrozí chladné počasí, ale trať je na pneumatiky náročná, proto také nebylo možné zvolit směsi z jednoho či druhého konce spektra. A nakonec v Monze by podle Bridgestonu byly rozdíly mezi tvrdou a měkkou směsí příliš velké, proto budou pneumatiky stejné jako v Belgii.

Alokace pneumatik Bridgestone

  Grand Prix Super měkká Měkká Medium Tvrdá
Maďarska (Budapešť)         X     X    
Evropy (Valencie)         X     X     
Belgie (Spa-Francorchamps)       X      X   
Itálie (Monza)       X      X  

Doporučujeme

Články odjinud