Tedy alespoň ve čtyřech závodech počínaje GP Maďarska.
Společnost Bridgestone oznámila alokaci pneumatik pro čtyři závody následující po GP Německa, přičemž ustoupila od dvoustupňového rozdílu mezi jednotlivými směsmi.
V rámci zatraktivnění závodů letos Japonci vozili na závody vždy dvě směsi suchých pneumatik, které na škále tvrdosti od sebe dělí dva stupně. Z celkové nabídky super měkké, měkké, medium a tvrdé směsi byly tedy možné jen kombinace super měkká - medium a měkká - tvrdá. Jezdci v suchém závodě musí vždy použít obě, ta měkčí z aktuální nabídky je odlišena zelenými pruhy.
Výjimkou bylo Monako, kam Bridgestone přivezl super měkkou a měkkou směs. Tento přístup ovšem dodavatel pneumatik změnil, alespoň pro čtyři závody od Grand Prix Maďarska.
"Provedli jsme změny v konceptu alokace pneumatik na základě dat, které jsme letos nasbírali v kombinaci s našimi znalostmi tratí, které v rámci těchto závodů navštívíme. Vozy 2009 jsou velmi odlišné od těch loňských, takové jsou naše dosavadní letošní poznatky, a pneumatiky užívají také odlišně," vysvětlil ředitel vývoje závodních pneumatik Hirohide Hamašima.
Pomalé okruhy obecně vyžadují měkké směsi, což se projevilo již ve zmíněném Monaku a potvrdí v Maďarsku a Valencii, kde budou mít piloti k dispozici znovu dvě nejměkčí směsi. Ve Spa-Francorchamps tradičně hrozí chladné počasí, ale trať je na pneumatiky náročná, proto také nebylo možné zvolit směsi z jednoho či druhého konce spektra. A nakonec v Monze by podle Bridgestonu byly rozdíly mezi tvrdou a měkkou směsí příliš velké, proto budou pneumatiky stejné jako v Belgii.
Alokace pneumatik Bridgestone
|
Grand Prix |
Super měkká |
Měkká |
Medium |
Tvrdá |
|
Maďarska (Budapešť) |
X |
X |
|
|
|
Evropy (Valencie) |
X |
X |
|
|
|
Belgie (Spa-Francorchamps) |
|
X |
X |
|
|
Itálie (Monza) |
|
X |
X |
|