Rozdíl mezi směsmi pneumatik se vrací na jeden stupeň tvrdosti

Tedy alespoň ve čtyřech závodech počínaje GP Maďarska.
Rozdíl mezi směsmi pneumatik se vrací na jeden stupeň tvrdosti

Společnost Bridgestone oznámila alokaci pneumatik pro čtyři závody následující po GP Německa, přičemž ustoupila od dvoustupňového rozdílu mezi jednotlivými směsmi.

V rámci zatraktivnění závodů letos Japonci vozili na závody vždy dvě směsi suchých pneumatik, které na škále tvrdosti od sebe dělí dva stupně. Z celkové nabídky super měkké, měkké, medium a tvrdé směsi byly tedy možné jen kombinace super měkká - medium a měkká - tvrdá. Jezdci v suchém závodě musí vždy použít obě, ta měkčí z aktuální nabídky je odlišena zelenými pruhy.

Výjimkou bylo Monako, kam Bridgestone přivezl super měkkou a měkkou směs. Tento přístup ovšem dodavatel pneumatik změnil, alespoň pro čtyři závody od Grand Prix Maďarska.

"Provedli jsme změny v konceptu alokace pneumatik na základě dat, které jsme letos nasbírali v kombinaci s našimi znalostmi tratí, které v rámci těchto závodů navštívíme. Vozy 2009 jsou velmi odlišné od těch loňských, takové jsou naše dosavadní letošní poznatky, a pneumatiky užívají také odlišně," vysvětlil ředitel vývoje závodních pneumatik Hirohide Hamašima.

Pomalé okruhy obecně vyžadují měkké směsi, což se projevilo již ve zmíněném Monaku a potvrdí v Maďarsku a Valencii, kde budou mít piloti k dispozici znovu dvě nejměkčí směsi. Ve Spa-Francorchamps tradičně hrozí chladné počasí, ale trať je na pneumatiky náročná, proto také nebylo možné zvolit směsi z jednoho či druhého konce spektra. A nakonec v Monze by podle Bridgestonu byly rozdíly mezi tvrdou a měkkou směsí příliš velké, proto budou pneumatiky stejné jako v Belgii.

Alokace pneumatik Bridgestone

  Grand Prix Super měkká Měkká Medium Tvrdá
Klepněte pro větší obrázek Maďarska (Budapešť)         X     X    
Klepněte pro větší obrázek Evropy (Valencie)         X     X     
Klepněte pro větší obrázek Belgie (Spa-Francorchamps)       X      X   
Klepněte pro větší obrázek Itálie (Monza)       X      X  

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:21 | Ve věku 92 let zemřel Don Nichols, zakladatel týmu Shadow (v F1 mezi léty 1973 a 1980)
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 94 N/A
Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

21.  8.  2017 | | 49 N/A
Räikkönen oficiálně prodloužil s Ferrari

Räikkönen oficiálně prodloužil s Fer…

Kimi Räikkönen oficiálně prodloužil smlouvu s Ferrari o jeden rok.

včera | | 154 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl…

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

18.  8.  2017 | | 43 N/A