Rozdíl mezi hyperměkkou a ultraměkkou je v Abú Dhabí větší, než se čekalo

Pirelli překvapil rozdíl mezi hyperměkkou a ultraměkkou pneumatikou. V Abú Dhabí je větší, než se očekávalo.
Rozdíl mezi hyperměkkou a ultraměkkou je v Abú Dhabí větší, než se čekalo

Pirelli přivezlo na poslední závod své tři nejměkčí směsi. Očekávalo, že rozdíl mezi hyperměkkou a ultraměkkou bude podobný jako vloni – mezi 0,9 a 1,1 sekundy. 

„Ve skutečnosti se zdá, že je to trochu více a to v rozmezí 1,3 až 1,4 sekundy,“ řekl Mario Isola pro Motorsport.com. „To znamená, že v kvalifikaci bude velmi těžké najít někoho, kdo se bude snažit postoupit z Q2 na ultraměkkých pneumatikách.“

Podle Isoly je 1,3 sekundy hodně, takže Ferrari, Mercedes a případně Red Bull nebudou riskovat a budou se snažit do třetí části postoupit na hyperměkkých. První desítka tak bude patrně startovat na stejné směsi.

Romain Grosjean ale po pátku řekl, že některý tým by to přece jen zkusit mohly.

Pokud jezdec odstartuje na hyperměkkých, bude podle Pirelli stavět už po maximálně 15 kolech.

Zatímco rozdíl mezi hyperměkkou a ultraměkkou je skutečně propastný, rozdíl mezi ultraměkkou a superměkkou je mnohem menší – jen asi 0,2 s. Isola si myslí, že většina jezdců z hyperměkké přezuje na superměkkou a bude se snažit dojet až do cíle.

Foto: Pirelli

Váš názor Další článek: Hamilton měl číslo 1 jen v prvním tréninku. Nelíbilo se mi to, říká
18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.