Rozdíl mezi hyperměkkou a ultraměkkou je v Abú Dhabí větší, než se čekalo

Pirelli překvapil rozdíl mezi hyperměkkou a ultraměkkou pneumatikou. V Abú Dhabí je větší, než se očekávalo.
Rozdíl mezi hyperměkkou a ultraměkkou je v Abú Dhabí větší, než se čekalo

Pirelli přivezlo na poslední závod své tři nejměkčí směsi. Očekávalo, že rozdíl mezi hyperměkkou a ultraměkkou bude podobný jako vloni – mezi 0,9 a 1,1 sekundy. 

„Ve skutečnosti se zdá, že je to trochu více a to v rozmezí 1,3 až 1,4 sekundy,“ řekl Mario Isola pro Motorsport.com. „To znamená, že v kvalifikaci bude velmi těžké najít někoho, kdo se bude snažit postoupit z Q2 na ultraměkkých pneumatikách.“

Podle Isoly je 1,3 sekundy hodně, takže Ferrari, Mercedes a případně Red Bull nebudou riskovat a budou se snažit do třetí části postoupit na hyperměkkých. První desítka tak bude patrně startovat na stejné směsi.

Romain Grosjean ale po pátku řekl, že některý tým by to přece jen zkusit mohly.

Pokud jezdec odstartuje na hyperměkkých, bude podle Pirelli stavět už po maximálně 15 kolech.

Zatímco rozdíl mezi hyperměkkou a ultraměkkou je skutečně propastný, rozdíl mezi ultraměkkou a superměkkou je mnohem menší – jen asi 0,2 s. Isola si myslí, že většina jezdců z hyperměkké přezuje na superměkkou a bude se snažit dojet až do cíle.

Foto: Pirelli

Další článek: Hamilton měl číslo 1 jen v prvním tréninku. Nelíbilo se mi to, říká

22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.
22. května | Aby to Renaultem ve F1 nakonec nedopadlo úplně jinak a Ricciardo nebyl rád, že je rád. odkaz