Rowland: Byl bych hlupák, kdybych se teď poohlížel po formuli 1

Vítěz dvou závodů formule 2 a současný tovární jezdec Nissanu ve formuli E Oliver Rowland se pevně zabydluje na scéně elektrických monopostů. Šestadvacetiletý Brit si dokonce myslí, že by v jeho situaci bylo „hloupé“ poohlížet se po sedačce ve formuli 1.
Rowland: Byl bych hlupák, kdybych se teď poohlížel po formuli 1

Oliver Rowland se v roce 2015 stal šampionem formule Renault 3.5 a jeho další kroky vedli do GP2, potažmo do formule 2. Tam se dvěma výhrami a dalšími osmi pódii obsadil v roce 2017 celkové třetí místo a doufal v kariéru ve formuli 1. Rowland se však dostal „pouze“ k testování monopostů Renault a Williams a závodní sedačku nikdy nezískal.

Britský pilot proto přeorientoval svoji pozornost na formuli E, kde se stal členem továrního týmu Nissan, jehož barvy v šampionátu elektrických vozů hájí od sezóny 2018/2019. V dosavadním průběhu své debutové sezóny získal Rowland i vinou smůly zatím jen šest bodů, i tak se ale cítí dobře v silné pozici továrního jezdce a angažmá ve formuli 1 už ho tolik nepřitahuje.

„S Nissanem jsem ve velmi dobré pozici, je to silná automobilka v sérii, která jde stále nahoru. Bylo by od mě hloupé dívat se po angažmá někam jinam,“ odpověděl Rowland na otázku webu crash.net, zda – li stále touží po závodění ve formuli 1.

Porsche poprvé vyjelo s vozem pro formuli E [galerie]

Porsche poprvé vyjelo s vozem pro formuli E [galerie]

„Mnoho týmů formule 1 se aktuálně nachází v obtížné situaci kvůli rozpočtům a tak podobně. Loni jsem jako testovací jezdec spolupracoval s Williamsem. Když se podíváte, jak na tom nyní jsou, tak pochopíte, proč jsem mnohem raději ve formuli E s Nissanem,“ utrousil Brit na adresu trápícího se týmu z Grove.

„Je těžké to sledovat, strávil jsem mnoho času v jejich továrně a stále tam znám mnoho lidí. Jsou ve velmi obtížné situaci a já jim přeji jen to nejlepší. Zároveň si ale myslím, že jsem se tak trochu vyhnul letící kulce.“

„Když ztrácíte tak moc, tak musí být velmi obtížné udržet vlastní motivaci. Je před nimi mnoho práce. Musejí sklopit hlavy a dělat, co je třeba. Já osobně se nyní plně soustředím na formuli E,“ vyloučil nepřímo Rowland možný budoucí návrat k Williamsu.

Rodák z Barnsley dostal před startem aktuální sezóny šanci u továrního Nissanu díky tomu, že japonskou značkou původně podepsaný Alexander Albon nakonec upřednostnil angažmá u Toro Rosso ve formuli 1. Před čtrnácti dny v Hongkongu bojoval Oliver Rowland o své první pódium ve formuli E, o své šance však přišel v momentě, kdy omylem na svém volantu stiskl tlačítko „full course yellow“. Šanci na reparát dostane již dnes v čínské San-je.

Foto: Formula E

Diskuze (5) Další článek: F1 je šampionát pneumatik a Ferrari ho ani letos nevyhraje, říká Briatore
16:32 | Russellovi není dobře. Zrušil rozhovory pro média, ale zítra by měl v prvním tréninku sedět ve voze.
11:04 | Ferrari by mělo do testů ve Španělsku nasadit Fuoca a Leclerca.
10:22 | Oba vozy Alfy Romeo by měly nasadit novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Giovinazziho čeká penalizace 10 míst.
10:21 | Williams uzavřel partnerství s novinami Financial Times

GP Ázerbájdžánu 2019

Pátek 26. dubna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. dubna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. dubna 2019
Závod 14.10