Alpine měla dva jezdce – zkušeného Fernanda Alonsa a nadějného mladíka Oscara Piastriho. Nyní ale nemá ani jednoho z nich. Musí hledat náhradní řešení. Ve hře je více jezdců. Kdo nakonec bude v roce 2023 jezdit vedle Estebana Ocona?
„Potřebujeme najít jezdce, který bude schopen hned získávat velké body,“ řekl ředitel Alpine Laurent Rossi pro Autosport.
„To nás v podstatě vede k tomu, abychom našli, chcete-li, staršího jezdce, ale zároveň takového, který je schopen s námi růst. To jsou kritéria, která v tuto chvíli používáme.“
„Otmar vede tento proces – vidí všechny jezdce, diskutuje s nimi, posuzuje možnosti, hodnotí je tady, případně je hodnotí při testech. Myslím, že to bude proces, který bude chvíli trvat. Chceme udělat správné rozhodnutí a není kam spěchat.“
Kandidátem na sedačku je Pierre Gasly, ale ten by se přesunul z AlphaTauri jen v případě, že na jeho místo nastoupí Colton Herta, což se nyní nezdá jako reálné – musel by získat superlicenci, pro kterou nemá dostatek bodů.
Ve hře může být také Jack Doohan, který je nyní ve formuli 2 na čtvrtém místě. Titul už získat nemůže, o něm je rozhodnuto, ale reálně by se mohl dostat na třetí místo. Na Logana Sargeanta ztrácí jen 9 bodů. Doohan je členem juniorského programu Alpine.
Na otázku, zda je Australan v hledáčku týmu, Rossi odpověděl: „Ano, rozhodně. Jack má určitě velmi dobrý smysl pro načasování, protože v současné době podává skvělé výkony. Abych byl upřímný, už jsme věděli, že je velmi rychlý, jakou má hrubou rychlost, ale hodně vyzrál. Je to vidět na trati, ale i mimo ni.“
Navzdory chvále si však Rossi stále myslí, že pro někoho, jako je Doohan, by bylo lepší, kdyby si rok nebo dva odpočinul od tlaku špičkového týmu a naučil se pracovat v menším týmu. Připomeňme, že Piastriho chtěl Alpine poslat do Williamsu.
„Bez ohledu na jeho hodnotu stále věříme, že nejlepší cestou pro mladého jezdce je jít do týmu, kde je na vás vyvíjen trochu menší tlak,“ dodal Rossi.
„Byl bych raději, kdyby své první křídlo poškodil někde jinde; našel své limity v novém autě, protože krok z F2 do F1 je velký.“
Rossi jako příklady uvedl Russella, který začínal u Williamsu nebo Leclerca, který závodil za Sauber.
„Neznamená to, že o něm neuvažujeme, protože jeho průběžná forma je působivá. Díváme se i na něj. Ale opět platí, že máme stále na paměti hlavní kritérium, kterým je být připraven hned bodovat a pomoci nám v dalším růstu vývojem vozu.“
„Potřebujeme někoho, kdo je schopen společně s Estebanem ukazovat cestu. Nemůžeme vyvíjet vůz pouze na jedné straně garáže.“