Týmy mají k dispozici velké množství dat a telemetrie a současná doba má prostředky, jak s nimi pracovat (sociální sítě, internet). Podle Rose Brawna je v tomto ohledu nevyužitý potenciál.
Ross Brawn si myslí, že F1 generuje velké množství informací, které by měly být přístupné fanouškům.
„Tři rok jsem byl televizním fanouškem a to, co mi chybělo, byla schopnost jít hlouběji a hlouběji do toho, co se děje v závodě,“ řekl Brawn pro Motorsport.com.
„Byl jsem zvyklý na prostředí boxové zdi, kde jsem měl všechny informace a analýzu od mých expertů, takže jsem měl obraz celého závodu.“
Podle Brawna by lidé mohli mít k dispozici všechny informace, které mají stratégové na boxové zdi. Pomoci programu by pak mohli sami odhadnout, kdy má jezdec zajet do boxů.
„Máte profil pneumatik, délku zastávky v boxech, pozice vozů, rozestupy. Mohli byste sami naplánovat zastávku, což mi přijde zajímavé.“
Je samozřejmě otázkou, zda se týmy budou chtít o svá data podělit. Údaje by se totiž nedostaly jen k fanouškům, ale přirozeně také ke konkurenci.
„Vzpomínám si, že podobné to bylo s týmovým rádiem,“ říká Brawn. „Týmy nechtěly svou komunikaci vysílat a nyní je to velmi zajímavý aspekt závodu.“
Některé novinky by mohly být odzkoušeny už v letošním roce. Liberty chce také na okruzích zavést Wi-Fi pro fanoušky.
Foto: Getty Images / Clive Mason