Rosbergovi nejvíc vadilo, v jakou chvíli musel odečítat data a informovat tým

Rosbergovi nejvíc vadilo, v jakou chvíli musel odečítat data a informovat tým

Nico Rosberg odjel Grand Prix Číny bez telemetrického spojení s týmem Mercedes, takže musel v několika oblastech zastoupit sofistikovanou elektroniku.

O problémech se Mercedes dozvěděl už před začátkem závodu. „O telemetrii jsme přišli před zaváděcím kolem,“ vysvětloval sportovní šéf německé automobilky Toto Wolf.

„Nebyla žádná data. Bylo to jako jezdit poslepu a on dělal úžasnou práci, protože nás informoval o spotřebě. Obvykle je tam indikátor stavu pneumatik, on nám říkal, jak jsou na tom pneumatiky podle jeho odhadů, vydrželo to až do konce závodu.“

Rosberg si v jednu chvíli týmu postěžoval vysílačkou, že už mu vadí neustále suplovat telemetrii, ale pak vysvětlil, že šlo jen o moment, kdy musel z volantu odečítat stav paliva.

„Byl jsem v tom úplně sám,“ popisoval. „Říkal jsem týmu, kolik mám paliva, aby mohli posoudit, jestli mám moc vekou spotřebu, nebo jestli jsem v pohodě. A dělat jsem to musel v první zatáčce, přičemž první zatáčka je sama o sobě těžká, takže to v tu chvíli moc nepomáhalo.“

„Bylo to jen jednou za určitou dobu, aby mohli odhadnout vývoj, takže to nebyl vůbec problém, jen se mi nelíbilo, kde to musím dělat, protože to bylo v první zatáčce, a to nebylo dobré.“

Doporučujeme

Články odjinud