Rosberg ztratil nazutím přechodných gum, Schumachera zradila převodovka

Rosberg ztratil nazutím přechodných gum, Schumachera zradila převodovka

Skvělé starty pilotům Mercedesu nestačily. Nico Rosberg dojel po chybném strategickém rozhodnutí devátý, Michaelu Schumacherovi vypověděla službu převodovka.

Jediné dva body vyjel pro tým Mercedes Petronas GP ve Velké ceně Maďarska devátý Nico Rosberg. Michaela Schumachera na Hungaroringu v 26. kole zradila převodovka. Pro oba přitom grand prix začala vydařenými starty.

Rosberg si na startu polepšil o tři pozice. "V polovině závodu jsem měl na tvrdších pneumatikách díky vzrůstající vlhkosti problémy s přilnavostí. Proto jsem se rozhodl pro přechodné. Přeháňka bohužel nebyla příliš silná a museli jsme přejít na slicky, což mě stálo několik pozic," vysvětloval Němec, který tak zvolil podobnou strategii jako Lewis Hamilton či Mark Webber.

Ztráta ho odsoudila k souboji se Sébastienem Buemim a Paulem di Restou. "Dokázal jsem snížit ztrátu, ale v posledních zatáčkách bylo nemožné je předjet. Proto jsem posbíral jen dva body, ale pořád je to víc než loni," upozornil mladý Němec, který tu v roce 2010 ztratil kolo a nedokončil. Nyní se těší na závody ve Spa a Monze. "Jsou to vysokorychlostní tratě, kde by nám měli pomoci výkon našeho motoru Mercedes-Benz."

Schumacher se na začátku posunul o čtyři místa dopředu a pohyboval se těsně za svým týmovým kolegou. "Zariskovali jsme s menším tlakem pneumatik, protože jsme předpokládli, že trať bude rychle osychat. Při řízení nám to ale dost klouzalo," vzpomínal. Pro suché pneumatiky zamířil až po svém týmovém kolegovi, krátce se držel dokonce ve vedení. "Přijel jsem pro suché pneumatiky o kolo později, než bylo třeba, ale pochopitelně jsme mohli ve správnou chvíli odbavit jen jedno auto." Jinak se závod z Němcova pohledu až do jeho odstoupení vyvíjel normálně. "Z pozice, na které jsem byl před odstoupením, bych se nemohl výrazněji posunout."

Příčinou předčasného konce účinkování sedminásobného mistra světa byla porucha převodovky. Předtím ještě stihl souboj s Felipem Massou a hodiny. "Víme, že porucha neměla s hodinami nic společného. Chtěl jsem se vyhnout kontaktu," vysvětlil.

Šéf týmu Ross Brawn navázal na slova svých jezdců a dodal, že uplynulý víkend nebyl pro Mercedes příliš příznivý. Slíbil, že si z toho tým vezme ponaučení pro dobu, kdy bude mít k dispozici lepší vůz.

Prezident závodní divize Mercedesu Norbert Haug dodal, že tým může stavět na rychlosti, kterou Rosberg předvedl v závěru závodu. "Problém s převodovkou v Michaelově voze musíme vyšetřit. Teď se těšíme na zaslouženou letní přestávku a pak do Belgie, kde Michael oslaví dvacet let ve formuli jedna," řekl na závěr.

Doporučujeme

Články odjinud