Rosberg: Větší nároky na jezdce mi vyhovují, budu ve výhodě

Nico Rosberg je přesvědčený, že dokáže dobře porozumět vozu, technice a komplexnosti závodního víkendu, což ho se změnami pravidel staví do dobré pozice.
Rosberg: Větší nároky na jezdce mi vyhovují, budu ve výhodě

Ve srovnání s týmovým kolegou Hamiltonem se zdálo, že Rosberg možná není stejně rychlý na jedno kolo, ale dokáže dát dobře dohromady celý závodní víkend.

"Rád to vidím jako svoji silnou stránku, celý technický aspekt, nastavování vozu, přípravu na závod, ne na kvalifikaci, protože důležitý je závod," vysvětloval německý závodník magazínu Racer. "Pak musíte přijít na to, co potřebujete udělat, aby vám to v závodě šlo."

"Můžu hovořit jen za sebe, ze svého pohledu, rád to vidím jako jednu ze svých silných stránek, jak zvládat závod a dostat z něj maximum. To je třeba dnes dělat, musíme trochu obětovat kvalifikaci, abychom měli silný závod. Nikdo si neuvědomuje, že jsou velmi úzce spjaté."

Proto Rosberg věří, že by se mu mohlo dařit i letos. Změny v pravidlech zvyšují nároky na jezdce, kteří se budou muset sžít se složitějším fungováním vozu.

"Jsem s tím velmi spokojený a myslím, že díky tomu můžu být ve výhodě, ještě víc než dřív," komentoval změny Rosberg. "Pneumatiky budou jiné, aerodynamika bude jiná, motor je úplně jiný, také fungování brzd s KERS a tak dále. Jako jezdci se budeme muset hodně přizpůsobit."

Přizpůsobit se by mu nemělo dělat problémy. "Obvykle. Není to vždy jednoduché, ale do jisté míry to děláme všichni, protože o tom tento sport je, přizpůsobovat se v každém kole. Neustále se to mění."

"Hlavním rozdílem je samozřejmě motor a absence Coanda výfuků. Takže máte všechen ten točivý moment, ale menší přilnavost na výjezdu ze zatáček. Ale je to jako když skončila kontrola trakce, všichni jsme panikařili, ale nakonec to bylo velmi přímočaré."

"Nemám moc velké obavy. Bude se hodně dít se spotřebou paliva, řízením vlastního závodu a podobně. Takže nemyslím, že by to bylo pro fanoušky nudné."

Další článek: FIA schválila vyšší hmotnost vozů a další drobné změny

15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00