Nico Rosberg je přesvědčený, že dokáže dobře porozumět vozu, technice a komplexnosti závodního víkendu, což ho se změnami pravidel staví do dobré pozice.
Ve srovnání s týmovým kolegou Hamiltonem se zdálo, že Rosberg možná není stejně rychlý na jedno kolo, ale dokáže dát dobře dohromady celý závodní víkend.
"Rád to vidím jako svoji silnou stránku, celý technický aspekt, nastavování vozu, přípravu na závod, ne na kvalifikaci, protože důležitý je závod," vysvětloval německý závodník magazínu Racer. "Pak musíte přijít na to, co potřebujete udělat, aby vám to v závodě šlo."
"Můžu hovořit jen za sebe, ze svého pohledu, rád to vidím jako jednu ze svých silných stránek, jak zvládat závod a dostat z něj maximum. To je třeba dnes dělat, musíme trochu obětovat kvalifikaci, abychom měli silný závod. Nikdo si neuvědomuje, že jsou velmi úzce spjaté."
Proto Rosberg věří, že by se mu mohlo dařit i letos. Změny v pravidlech zvyšují nároky na jezdce, kteří se budou muset sžít se složitějším fungováním vozu.
"Jsem s tím velmi spokojený a myslím, že díky tomu můžu být ve výhodě, ještě víc než dřív," komentoval změny Rosberg. "Pneumatiky budou jiné, aerodynamika bude jiná, motor je úplně jiný, také fungování brzd s KERS a tak dále. Jako jezdci se budeme muset hodně přizpůsobit."
Přizpůsobit se by mu nemělo dělat problémy. "Obvykle. Není to vždy jednoduché, ale do jisté míry to děláme všichni, protože o tom tento sport je, přizpůsobovat se v každém kole. Neustále se to mění."
"Hlavním rozdílem je samozřejmě motor a absence Coanda výfuků. Takže máte všechen ten točivý moment, ale menší přilnavost na výjezdu ze zatáček. Ale je to jako když skončila kontrola trakce, všichni jsme panikařili, ale nakonec to bylo velmi přímočaré."
"Nemám moc velké obavy. Bude se hodně dít se spotřebou paliva, řízením vlastního závodu a podobně. Takže nemyslím, že by to bylo pro fanoušky nudné."