Rosberg se během závodu ocitl v těsných soubojích s několika jezdci, přičemž o pozornost stewardů si řekl duely s Lewisem Hamiltonem a Fernandem Alonsem za třetí zatáčkou.
Sportovní komisaři Radovan Novák, Emanuele Pirro, Garry Connelly a Mazen Al Hilli si po závodě pozvali jezdce a představitele jednotlivých týmů, aby si je vyslechli. Zároveň prozkoumali data z telemetrie a videozáznamy. Nakonec dospěli k závěru, že se Rosberg ničím neprovinil, a tudíž neudělili žádný trest.
Klíčové v obou dvou případech bylo, že Alonso a Hamilton byli při souboji s Rosbergem za ním, a ne vedle něj, tudíž nebylo možné hovořit o vytlačování z tratě. Stewardi svá rozhodnutí odůvodnili v obou případech úplně stejně.
Takto vysvětlili svůj verdikt v případě Rosberg vs. Hamilton, pro druhý souboj si stačí místo Hamiltona dosadit Alonsa.
- Jezdec vozu č. 8 (Rosberg) započal svůj pohyb doprava na výjezdu ze třetí zatáčky, přičemž doprava jel konstantním způsobem a přímo, nedělal žádné náhlé pohyby (dokazuje to telemetrie a videozáznam).
- Ve chvíli, kdy začal svůj přesun (doprava), vůz. č. 4 (Hamilton) byl za ním a žádná jeho část nebyla vedle vozu č. 8 (Rosberg).
- Jezdec vozu č. 8 (Rosberg) zamířil doprava dřív než jezdec vozu č. 4 (Hamilton).
- Více než polovinu vzdálenosti, kterou vůz č. 8 (Rosberg) ujel směrem k pravému okraji trati, se vůz č. 4 (Hamilton) držel za ním.
- Rozdíl v rychlostech obou vozů byl poměrně významný a pro vůz č. 8 (Rosberg) bylo těžké znát přesnou pozici vozu č. 4.
- Kdyby významná část vozu č. 4 (Hamilton) bývala byla vedle vozu č. 8 (Rosberg) a zároveň by vůz č. 4 byl pořád na trati, pak by chování vozu č. 8 nebylo považováno za legitimní.