Rosberg: Pohyblivé zadní křídlo je asi nejlepší nápad v historii F1

Zatímco někteří považují pohyblivé zadní křídlo v rámci závodů formule 1 za umělý prvek, Nico Rosberg je z jeho přínosů nadšený.
Rosberg: Pohyblivé zadní křídlo je asi nejlepší nápad v historii F1

Pravidla prošla před letošní sezónou četnými změnami, jejichž cílem bylo jako vždy usnadnit předjíždění. Jako největší přínos se zatím z tohoto pohledu jeví pneumatiky Pirelli. Mezi technickými novinkami vyčnívá podle Nica Rosberga zadní nastavitelné křídlo, jež umožňuje navýšit maximální rychlost vozu. V závodě jej jezdci smí použít jen pro předjetí soupeře.

"Formule 1 odvedla brilantní práci," hodnotil nová pravidla Rosberg v rozhovoru pro Autosport. "Jak vzrušující jsou závody? Jsou úžasné. Nikdo neříká, že máme nudné závody. Předjíždí se zprava, zleva, uprostřed, všude. Takže odvedli opravdu dobrou práci, a to je třeba vyzdvihnout."

Pilot Mercedesu potvrdil, že klíčovou roli v pozitivních změnách hrají pneumatiky a zadní křídlo. "Zadní křídlo, to je asi nejlepší nápad v historii tohoto sportu, ne? A také pneumatiky. Všichni kritizovali Pirelli, ale náš sport je díky nim působivější. A to je dobře."

FIA již před začátkem sezóny oznámila, že vyhodnotí dopady zadního pohyblivého křídla po třech úvodních závodech. Je tedy možné, že přijdou změny podmínek. Zatímco v Austrálii přínosy křídla nebyly kvůli krátké cílové rovince moc velké, v Malajsii a Číně byla situace lepší.

Další článek: Ferrari neočekává v Turecku žádné zázraky