Rosberg označil první jízdu s W04 za úžasnou, Hamilton za ne špatnou

Rosberg označil první jízdu s W04 za úžasnou, Hamilton za ne špatnou

Jezdci Mercedesu mají za sebou první kola s letošním vozem, při kterých nabyli první dojmy. Na W04 nemají úplně stejný názor.

Jako první usedl do nového mercedesu Nico Rosberg, učinil tak dopoledne v Jerezu ještě před oficiální prezentací vozu.

"Bylo to úžasné, opravdu dobré," sdělil své dojmy Sky Sports. "Podmínky jsou tu výborné a důležité je, že jsem do něj usedl a okamžitě se cítil dobře. Moje pozice za volantem byla optimální a všechno fungovalo. Neměli jsme žádné problémy a okamžitě jsem mohl jet naplno, bylo to velmi příjemné."

"Po aerodynamické stránce je tu samozřejmě hodně rozdílů, vzadu je dost jiné a nos je aerodynamicky a vzhledově mnohem lepší. To jsou ty hlavní věci, ale tento vůz je pro nás velkým, velkým krokem vpřed."

Německý závodník přesto uznal, že závěry zatím dělat nemůže, a to vzhledem k povaze jízd, které byly primárně určeny pro pořízení marketingových materiálů. Boj o vítězství v prvních závodech neočekává.

"Celkem rychle zjistíte, jak na tom jste, ale ne dnes, protože jsme ještě měli propagační pneumatiky, které se velmi liší od těch, na kterých budeme závodit," vysvětloval. "Ale jsem spokojený, protože auto bylo dobře vyvážené a mohl jsem na něj tlačit."

Po oficiální prezentaci vozu do něj odpoledne usedl Lewis Hamilton. Ten neměl s čím přímo srovnávat, protože loni jezdil pro McLaren.

"Nebylo to špatné, prostě jsem cítil, že řídím jiné auto," komentoval své pocity. "Nejsem si jistý, co říct víc, je toho hodně, mám spoustu nových ovladačů, na které si zvykám, hodně informací a já se jen snažím to všechno zvládnout."

"Ovladače na volantu, které jsem měl v minulosti, jsou na tomto voze velmi odlišné, je tu také mnohem víc tlačítek. Takže se je učím používat a chápat změny v nastavení, které dělají, co se diferenciálu týče."

"Všechny instrukce jsou jiné, navíc používají jinou terminologii a rozložení brzdné síly má šest možností nastavení místo tří, které jsem míval, takže je toho hodně. Párkrát jsem byl v simulátoru, ale tohle byla první možnost si ho (W04) vyzkoušet, ale pneumatiky nebyly ty správné."

Hamilton zakončil svůj den zastavením na trati, ale jak vysvětlil, jednalo se plánované spotřebování veškerého paliva kvůli kalibraci senzorů.

Na otázku, zda by letos mohl bojovat o titul, pak odpověděl: "To nedokážu říct."

Fotogalerie
[MODXGalleryRef : 34856]

 

 

 

 

 

 

Doporučujeme

Články odjinud