Rosberg nemohl jet v Číně ani jedno kolo naplno

Pneumatiky Pirelli přinášejí do formule 1 vítané zpestření závodů, které je ale na druhé straně vykoupeno jízdním stylem, který královnu motorsportu moc nepřipomíná.
Rosberg nemohl jet v Číně ani jedno kolo naplno

Nico Rosberg viděl cíl čínské Grand Prix jako první s více než dvacetisekundovým náskokem před ostatními, a to i když nemohl jet ani jedno kolo naplno. To ovšem platilo i pro všechny ostatní jezdce.

"Celé to bylo o způsobu využití pneumatik," vysvětloval německý pilot svůj triumf. "Bylo velmi těžké pneumatiky zvládnout. Ani v jednom kole jste v závodě nemohli jet naplno. Opravdu bylo nutné být opatrný a šetřit pneumatiky, takže to bylo velmi náročné. Vyšlo to dobře a také strategie byla perfektní."

Co se stane, když se pneumatiky opotřebují rychleji, než měl jezdec v plánu, poznali v Šanghaji například Kimi Räikkönen nebo Sebastian Vettel, kteří se v závěru závodu nedokázali bránit soupeřům.

Ani Rosberg nebyl v posledních kolech v klidu, i když napětí u něj vyvolávalo spíš blížící se první vítězství kariéry než obava o životnost pneumatik.

"Byl to nejdelší závod mého života. Bylo to jako jet 24 hodin v Le Mans. Bylo to šílené. Posledních 30 kol se zdálo být nekonečných," popisoval své pocity. "Poslední kola jsem si pak užil, protože jsem si pomyslel: ´OK, tohle je moje vítězství´. Jsem velmi rád za celý tým."

Další článek: Teď se potvrzuje, že angažování Schumachera bylo správné, míní Haug