Rosberg nemá ambice stát se šéfem týmu F1. To není nic pro mě, říká

Nico Rosberg netouží dostat se do vedení týmu formule 1. Pracovní zátěž a intenzita s tím spojená „není nic pro mě“, říká mistr světa z roku 2016 poté, co sledoval šéfa Mercedesu Tota Wolffa.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Rosberg nemá ambice stát se šéfem týmu F1. To není nic pro mě, říká | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Němec ukončil závodní kariéru ve F1 poté, co se stal poprvé mistrem světa a opakovaně odmítá, že by měl zájem pokračovat se závoděním někde jinde.

Rosberg se však zajímá o zelené technologie a elektromobilitu. Do nově vytvořeného šampionátu Extreme E, což jsou off-roadové závody elektrických vozů, vstoupil s vlastním týmem Rosberg X Racing. Ambice stát se šéfem týmu F1 ale nemá.

„To mě neláká. Bylo by to až příliš,“ řekl Rosberg pro Formel1.de.

„Je to práce na plný úvazek. Ráno, v poledne, večer, celý den. Když vidím, jak intenzivně Toto pracuje v týmu formule 1, tak si říkám, že to není pro mě, chci se tomu ve svém životě vyhnout. Tu intenzitu a závislost jsem zažil jako pilot a už znovu nechci.“

Dění ve formuli 1 přesto Rosberg stále intenzivně sleduje a pochvaluje si, jakou cestou se F1 vydala.

„Myslím, že cesta, kterou formule 1 jde, je skvělá. Zažíváme to v Extreme E, jak mít udržitelný formát v motorsportu, a formule 1 je teď také na té cestě.

„Například do roku 2025 budou všechny podniky v kategorii udržitelných, což znamená, že jsou energeticky velmi efektivní s velmi nízkými emisemi CO2. Do roku 2030 bude tento sport zcela bez emisí.

Rosberg porazil Hamiltona. První závod Extreme E ovládl tým bývalého mistra světa

Rosberg porazil Hamiltona. První závod Extreme E ovládl tým bývalého mistra světa

„To je důležitý směr. Energetické řešení však bude stále zajímavé a pravděpodobně budeme muset přejít na syntetická paliva. Ačkoliv je obtížné to navrhnout, protože je to velmi drahé a na výrobu velmi energeticky náročné, myslím, že by bylo velmi cenné ve F1.“

Za vlastní závodní kariérou ve F1 již udělal definitivní tečku.

„Plat u mě nikdy nehrál roli. Stále mi zbývaly dva roky z mého kontraktu a plat na této smlouvě měl také hodně nul. Nemůžete mě motivovat penězi. Svou kariéru jsem naplnil tak, jak jsem chtěl, mistrovským titulem, a mám radost ze svého nového života. Ta myšlenka (návratu) tedy nikdy nevznikla a ani nevznikne. Je konec.“

Další článek: Kdybych letos nebodoval, nebral bych to jako tragédii, říká Russell

18:00 | Podle Mercedesu bylo Hamiltonovo kontroverzní výjezdové kolo rychlejší než to předchozí.
17:56 | Velká nehoda ve čtyřiadvacetihodinovce ve Spa, která připomenula události ne až tak dávné. Dva jezdci jsou v nemocnici, ale mimo ohrožení života. odkaz
14:05 | Steiner byl příliš velký pesimista. Tým stále pracuje na tom, aby Schumacher mohl do kvalifikace nastoupit. Šasi je ok, mění se převodovka. Tak jako tak ale odstartuje poslední (penalizace za převodovku).
13:56 | Alfa Romeo dostala za nebezpečné vypuštění Giovinazziho do jízdy Strollovi pokutu 5000 euro.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink Hamilton (1:16.826)
Kvalifikace Hamilton (1:15.419)
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00