Rosberg: Nastavitelné křídlo vyvolává trochu obavy, ale zvykneme si

Nico Rosberg si poprvé vyzkoušel jízdu s nastavitelným zadním křídlem a je trochu v rozpacích. Tuto technickou novinkou považuje za dobrou, ale prožil si chvíle nejistoty.
Rosberg: Nastavitelné křídlo vyvolává trochu obavy, ale zvykneme si

Jezdci mají možnost za jízdy snížit odpor vzduchu zadního křídla, aby dosáhli vyšší maximální rychlosti, což by měli v závodech využívat pro předjíždění. Se sníženým odporem vzduchu ale také klesá přítlak na zadní nápravě, takže v případě poruchy tohoto zařízení jezdec riskuje, že auto v zatáčce neudrží pod kontrolou.

"Bude trvat, než si zvykneme, protože zmáčknete tlačítko a cítíte, že je auto lehčí," popisoval Rosberg. "Pak před brzděním pustíte tlačítko a pomyslíte si: ´Bože, co když se ta věc nevrátila na svoji původní pozici?´ Pak byste vyletěli mimo."

"Je třeba se tomu přizpůsobit, což chvíli potrvá. Není to tolik odlišné od KERS, ale zadní křídlo se hýbe a vy nevíte, jak rychle se vrátí do normální pozice, když tlačítko uvolníte."

Když jezdec stiskne tlačítko na volantu, horní díl křídla se sklopí dozadu a otevře se tím prostor mezi ním a spodním dílem. Původně se mělo křídlo vracet do výchozí pozice při prvním sešlápnutí brzdového pedálu, ale praxe ukazuje, že jezdci ho budou zřejmě vracet do původní polohy sami a dřív, protože ve chvíli, kdy začnou brzdit, už potřebují maximální přítlak.

Jak se zadní křídlo hýbe za jízdy, ukazuje následující video ze Sauberu C30 Kamuje Kobajašiho.


I když nastavitelné křídlo v kombinaci s KERS vyžaduje od jezdce větší pozornost, je podle Rosberga letošní technická novinka dobrá.

"Nápad, který za tím stojí, je dobrý," řekl. "Protože by díky tomu mělo být předjíždění skutečně snazší. A nakonec se nikdo nebude ptát, proč je předjíždění jednodušší. Pokud budou závody více vzrušující a zábavnější, tak je to ono, tečka - formule 1 se stala více vzrušující."

"Takže nápad je to dobrý, ale není to jednoduché. Musíte na to trochu myslet, jestli je správné to použít. Protože se děje hodně věcí, s křídlem, s KERS, s tímhle a tamtím. KERS taky musíte určitou chvíli držet, takže na něj musíte také myslet. Na to všechno si budeme muset zvyknout."

Diskuze (32) Další článek: Boj o letošní titul bude ještě těžší, předpovídá Vettel
18:16 | U obou mercedesů se mění vodní pumpy. (via AMuS)
18:06 | Na obou vozech Mercedesu se pracuje. Převodovky jsou venku... možná jde ale jen o preventivní prohlídky.
16:58 | Verstappen mění převodovku. Odstartuje z 18. místa
15:13 | Pětkrát se o titulu mistra světa rozhodlo na americké půdě. Bude to dnes pošesté? Závod začíná ve 20:10. 1959: Brabham 1970: Rindt 1974: Fittipaldi 1977: Lauda 2015: Hamilton

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10