Rosberg: Nastavitelné křídlo vyvolává trochu obavy, ale zvykneme si

Nico Rosberg si poprvé vyzkoušel jízdu s nastavitelným zadním křídlem a je trochu v rozpacích. Tuto technickou novinkou považuje za dobrou, ale prožil si chvíle nejistoty.
Rosberg: Nastavitelné křídlo vyvolává trochu obavy, ale zvykneme si

Jezdci mají možnost za jízdy snížit odpor vzduchu zadního křídla, aby dosáhli vyšší maximální rychlosti, což by měli v závodech využívat pro předjíždění. Se sníženým odporem vzduchu ale také klesá přítlak na zadní nápravě, takže v případě poruchy tohoto zařízení jezdec riskuje, že auto v zatáčce neudrží pod kontrolou.

"Bude trvat, než si zvykneme, protože zmáčknete tlačítko a cítíte, že je auto lehčí," popisoval Rosberg. "Pak před brzděním pustíte tlačítko a pomyslíte si: ´Bože, co když se ta věc nevrátila na svoji původní pozici?´ Pak byste vyletěli mimo."

"Je třeba se tomu přizpůsobit, což chvíli potrvá. Není to tolik odlišné od KERS, ale zadní křídlo se hýbe a vy nevíte, jak rychle se vrátí do normální pozice, když tlačítko uvolníte."

Když jezdec stiskne tlačítko na volantu, horní díl křídla se sklopí dozadu a otevře se tím prostor mezi ním a spodním dílem. Původně se mělo křídlo vracet do výchozí pozice při prvním sešlápnutí brzdového pedálu, ale praxe ukazuje, že jezdci ho budou zřejmě vracet do původní polohy sami a dřív, protože ve chvíli, kdy začnou brzdit, už potřebují maximální přítlak.

Jak se zadní křídlo hýbe za jízdy, ukazuje následující video ze Sauberu C30 Kamuje Kobajašiho.


I když nastavitelné křídlo v kombinaci s KERS vyžaduje od jezdce větší pozornost, je podle Rosberga letošní technická novinka dobrá.

"Nápad, který za tím stojí, je dobrý," řekl. "Protože by díky tomu mělo být předjíždění skutečně snazší. A nakonec se nikdo nebude ptát, proč je předjíždění jednodušší. Pokud budou závody více vzrušující a zábavnější, tak je to ono, tečka - formule 1 se stala více vzrušující."

"Takže nápad je to dobrý, ale není to jednoduché. Musíte na to trochu myslet, jestli je správné to použít. Protože se děje hodně věcí, s křídlem, s KERS, s tímhle a tamtím. KERS taky musíte určitou chvíli držet, takže na něj musíte také myslet. Na to všechno si budeme muset zvyknout."

Další článek: Boj o letošní titul bude ještě těžší, předpovídá Vettel

15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00