Rosberg chtěl otevřený souboj s Hamiltonem, tomu ale selhaly brzdy

Rosberg chtěl otevřený souboj s Hamiltonem, tomu ale selhaly brzdy

Nico Rosberg po zisku své páté letošní pole position přiznal, že po havárii jeho týmového kolegy Lewise Hamiltona bylo její dosažení snazší.

Pro Hamiltona skončila kvalifikace už v první části, kdy mu v nájezdu do zatáčky Sachs selhala pravá přední brzda, a Brit narazil do bariéry. Ve Q3 pak Rosberg neměl příliš velký problém udržet si první pozici před jezdci Williamsu Valtterim Bottasem a Felipem Massou.

Sám Rosberg se však selhání brzd na svém voze neobával. „Šlo to opravdu velmi, velmi dobře. Být na pole position v mém domácím závodě je skvělé,” řekl Rosberg. „Samozřejmě bychom s Lewisem preferovali otevřený souboj, z výsledku proto mám trochu menší radost, jelikož Lewis neměl na konci šanci. I přesto to ale byl fantastický den. Na svých vozech máme dvoje odlišné brzdy, takže problém, který měl on, se ve výsledku nevztahuje na můj vůz. Neznám detaily o ostatních autech. Já mohl neustále tlačit.”

F1GER2014_JK1597898.jpgF1GER2014_JK1597901.jpgF1GER2014_JK1598070.jpg

„Nico v podstatě dostal další dárek, ale udělám zítra vše, co budu moci", říká Hamilton s tím, že do konce sezóny zbývá ještě hodně závodů.

Hamilton byl po své tvrdé kolizi převezen do medical centra. Po nehodě si totiž stěžoval na bolest kolena, ovšem vyšetření žádné zranění neprokázalo.

„Lehce to bolelo, ale to je po takové havárii obvyklé. I když by bylo něco zlomeného, tak zítra budu závodit. Myslím, že říkali, že síla nárazu byla 30 G nebo tak nějak. Je to pro vás jen obrovské překvapení. Když jedete, tak na 100% důvěřujete svému vozu a nikdy nenajíždíte do zatáčky s vědomím, že se něco stane, takže šlápnete na brzdu a pak je to opravdový šok,” řekl Hamilton.

„Šlo o strukturální selhání karbonového materiálu,” potvrdil technický výkonný ředitel Mercedesu Paddy Lowe. „U značky Brembo se to už stalo, ne jen na našich vozech, ale i na jiných autech na roštu. Nico používá značku Carbon Industrie, Lewisovy brzdy byly pro kvalifikaci úplně nové, ale to je běžné pro okruhy, které jsou náročné na brzdy.”

Doporučujeme

Články odjinud