Neortodoxní přístup při stavbě vozu pro sezonu 2020 se stáji Racing Point vyplatil, Lance Stroll však lituje, že nevyužil plný potenciál růžových formulí.
Dvakrát na pódiu a zároveň první pole position kariéry před tureckou grand prix, takové byly nejlepší dny kanadského pilota v minulé sezoně. Stroll však prožil i nepovedené chvíle, na příklad zmíněný závod v Istanbulu dojel po startu z prvního místa až na deváté příčce.
„Zaznamenali jsme několik dobrých výsledků, pár čtvrtých míst, dvě pódia, pole position – to byl vůbec nejlepší moment celé sezony. Takže to byl dobrý rok,“ rozpovídal se Stroll pro Autosport.
„Na druhou stranu si ale říkám, že s autem, jaké jsme měli, to byl rok promarněných příležitostí.“
„Měli jsme velmi konkurenceschopné auto, svoji roli ale hrály i jiné faktory.“
Stroll pozitivně hodnotí první polovinu roku, kdy byl schopen pravidelně bojovat o pozici nejlepšího pilota ze „zbytku světa“. Po zisku třetího místa v Monze však spadl do spirály několika odstoupení a zbytečných incidentů, na Nürburgringu navíc chyběl kvůli nákaze koronavirem.
Před Tureckem si prožil nelichotivou šňůru pěti závodů bez získaného bodu.
„V první polovině sezony jsem byl čtvrtý v mistrovství světa s dobrým náskokem na zbytek startovního pole.“
„Pak jsem ale po defektu v Mugellu přestal získávat body.“
„Část mě cítí frustraci, že jsme prožili tolik složitých závodů po zisku pódia v Monze.“
„V těch závodech přitom bylo tolik příležitostí, v Mugellu jsem bojoval o pódium, ale přišel defekt.“
„Pak jsem dostal COVID a zmeškal Nürburgring. Následně přišly další nešťastné závody, které jsem nedokončil a nezískal v nich body.“
„Celkově v té sezoně zpětně vidím zmeškané příležitosti. Tak jako tak to ale byl zábavný rok,“ zakončil Stroll rozhovor v pozitivní duchu. Kanaďan nyní svlékne růžový overal a oblékne zelený, jeho Racing Point se totiž přetransformoval na Aston Martin. S britskou značkou bude Lance Stroll bojovat o vylepšení loňského jedenáctého místa v celkovém pořadí.