Rok 2017? Bude to extrém, jezdci pocítí 5,5 G

Příští rok mají vstoupit v platnost nová pravidla v oblasti aerodynamiky, ale mají přijít také širší pneumatiky. Podle analýz to bude v určitých ohledech extrémní.
Rok 2017?  Bude to extrém, jezdci pocítí 5,5 G

Motorsport.com získal výsledky prvních analýz toho, jak by to mělo příští rok na trati vypadat. Už letos vozy zrychlily. Hamilton zajel v kvalifikaci o 2,5 sekund rychlejší čas než vloni. Částečně za to mohla pravidla – konkrétně ta v oblasti pneumatik. V kvalifikaci se jezdilo na super měkké sadě. Velká část (cca 1,5 s), ale jde na vrub zlepšení v oblasti pohonné jednotky a aerodynamiky.

Příští rok mají ale vozy zrychlit mnohem více. Šéfdesigner jednoho z týmů odhalil, jaké to bude mít důsledky.

Pomalejší na rovinkách, brutální v zatáčkách

Na rovinkách budou vozy pomalejší než nyní. Naopak v zatáčkách budou rychlejší, než se očekávalo.

Pro simulační srovnání byl využit okruh v Barceloně, ze kterého mají týmy i nejvíce dat, protože tam letos 8 dní testovaly. Širší pneumatiky i větší vůz přinesou větší odpor. Na konci cílové rovinky tak dosáhnou vozy rychlosti o 10 km/h menší než letos.

Vozy budou také podstatně těžší – opět kvůli pneumatikám a větším rozměrům a nejspíše také kvůli ochrannému oblouku. Na druhou stranu pneumatiky dodají více mechanického a aerodynamika více aerodynamického gripu.

V zatáčkách to proto bude o dost jiný šálek kávy. Příkladem je třetí zatáčka. Dnes ji formule 1 proletí rychlostí 240 km/h. Jezdec pocítí přetížení 3 G. Příští rok? Podle simulací 275 km/h a 5,5 G!

Tak velké změny v zatáčkách budou klást nejen větší nároky na jezdce, ale může to ovlivnit i bezpečnost. Zda tomu tak skutečně bude a jsou simulace správné, uvidíme teprve tehdy, až příští rok vyjedou vozy na trať.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Renault chce do roku 2018 začít vyhrávat

10:33 | Kevin Magnussen by mohl zamířit do americké IMSA...
10:03 | Sportovní ředitel Red Bullu Jonathan Wheatley měl před závodním víkendem v Bahrajnu pozitivní test na COVID-19.
9:07 | Robert Kubica zítra v prvním tréninku nahradí Räikkönena
25. listopadu | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10