Robin Frijns si chce díky testům se Sauberem pootevřít dveře do F1

Mladý Nizozemec nastoupí v listopadu při oficiálních testech mladých pilotů na trati v Abú Zabí, při kterých nechce být jen spolehlivý, ale především rychlý.
Robin Frijns si chce díky testům se Sauberem pootevřít dveře do F1

Čestvý vítěz prestižní World Series by Renault si je vědom, že testy mladíků budou stájemi formule 1 velmi pečlivě sledované. Šanci uspět má jen několik vyvolených. Jedenadvacetiletému talentu je jasné, že chce-li do královny motorsportu vkročit i bez peněz, musí především ukázat, že je dostatečně rychlý.

"Budoucnost je na stole. Nedisponuji financemi, a tak se musím spolehnout čistě na svůj talent, což je v současnosti mnohem méně výhodná vstupenka do formule 1. Bude to poprvé, co se budu pohybovat na trati, kde pojede hned několik vozů formule 1. Uvidím, jak si stojím v porovnání s ostatními, což je dobré. Pokud se mi bude dařit, mohl bych na sebe upoutat pozornost.

Můj manažer měl několik jednání se Sauberem a když viděli, že se pokaždé pohybuji vpředu, rozhodli se dát mi příležitost. Rozhodly tedy mé dobré výsledky a progres, jakého jsem v porovnání s Bianchim a Birdem (hlavními soupeři v boji o titul ve formuli Renault - pozn. redakce) dosáhl," řekl Robin Frijns.

Rodák z Maastrichtu si není jist, zda by se mohl do nejvyšší motoristické disciplíny dostat už v příští sezoně, rozhodně by ale chtěl postoupit do roku 2014:

"Absolvuji své první oficiální metry ve formuli 1 a mám z toho samozřejmě radost, ale hlavním cílem je získat místo pro příští či přespříští rok. Nebude to snadné - všichni víme, že je tu dost pilotů se sponzory. Pokud budu pouze stejně rychlý jako oni, nemám šanci. Udělám ale vše, co bude v mých silách."

Poprvé se v monopostu formule 1 Frijns svezl v červenci na okruhu Moscow Raceway. Tehdy ale usedl "pouze" do dva roky starého vozu Red Bullu. Frijns je považován za jeden z největších talentů v juniorských závodních sériích - v roce 2010 ovládl formuli BMW Europe, loni dvoulitrové formule Renault a letos již vystoupil na vrchol i v nejvyšší sérii spravované Renaultem (druhý skončil Bianchi, třetí Bird).

Frijns je mimo své rychlosti znám i svým nekompromisním a tvrdým jezdeckým stylem a zároveň poněkud chladným (podle některých soupeřů až mírně arogantním) vystupováním mimo závodní dráhu. 

Diskuze (10) Další článek: Ferrari se ze všech sil snaží vylepšit vůz, provedlo privátní testy