Tým chce vyhodnotit možnosti polského jezdce v Číně.
Zatímco Nick Heidfeld používá ve svém voze systém na rekuperaci kinetické energie od začátku sezóny, Robert Kubica si jej vyzkouší až zítra ve volných trénincích před Grand Prix Číny. Důvodem je vyšší hmotnost polského jezdce, která mu při použití KERS komplikuje práci s nastavením vozu.
"Vyzkoušíme to a uvidíme. Z našeho pohledu bylo jasné, že představuje výhodu, hlavně v Malajsii, ale v Austrálii také. Nasadit ho do mého vozu znamená větší nevýhody než u ostatních, ale i tak doufám, že je převáží výhody, uvidíme," řekl o KERS Robert Kubica.
Po instalaci KERS do Kubicova F1.09 zůstane jen málo závaží, které by mohl tým rozmístit tak, aby optimalizoval vyvážení vozu. BMW Sauber chce proto využít páteční tréninky, aby zjistil, zda dokáže negativní dopady dostatečně minimalizovat.
"Problémem je vyvážení vozu. Uvidíme, hodně bude záležet na tom a na úrovni přilnavosti," dodal Kubica.