Robert dostal k televizi 4 miliony Poláků, říká jeho otec

Robert dostal k televizi 4 miliony Poláků, říká jeho otec

Otec Roberta Kubici si myslí, že návrat jeho syna do F1 by byla velká reklama pro celé Polsko.

Williams po Novém roce oznámí jméno druhého jezdce. Favoritem je Sergej Sirotkin, ale bez šance zřejmě není ani Robert Kubica.

„Formule 1 je elitní sport,“ řekl Artur Kubica pro WP Sportowe Fakty. „Díky svému globálnímu dosahu a obrovskému publiku je to ideální místo pro reklamu a propagaci.“

„Účast Poláka v tomto elitním cirkusu je perfektní propagací Polska. F1 se označuje jako královna motorsportu a dvacítka jezdců, kteří se účastní grand prix, jsou absolutní elitou mezi závodními jezdci.“

Podle Kubicova otce by byl návrat jeho syna skvělou věcí. „Byly by to velké emoce! V letech, kdy Robert jezdil každý víkend, dostal před televize tři nebo čtyři miliony Poláků.“

Pokud jde o participování Polska na globální platformě, kterou je F1, lze jít podle Artura Kubici třemi cestami.

„Můžete na to jít třemi způsoby: mít závodní tým, uspořádat grand prix nebo mít jezdce. Polský tým v F1 je aktuálně spíše nerealistický. Mít v Polsku závod je velmi drahý nápad a špatně pojatý, když v F1 není žádný Polák.“

„Pokud mluvíme o přítomnosti Poláka v F1, je to nejjednodušší, což samozřejmě neznamená, že je to snadné. Nejefektivnější by bylo posadit polského jezdce do polského týmu.“

„Velké emoce, nejen v Polsku, vyvolává tento hrdinný pokus vrátit do F1 Roberta Kubicu. Neustále držíme palce, fandíme, aby se tento neuvěřitelný příběh uskutečnil.“ 

„Nicméně měli bychom se také podívat na vzdálenější budoucnost. Máme v Polsku potenciální Kubicovy nástupce? Můžeme je najít a rozvíjet tak, aby se z nich stali kompletní jezdci? Budou dost dobří, aby se dostali do F1? Domnívám se, že odpověď na všechny tyto otázky je ano.“

Artur Kubica si nemyslí, že by byl sport v krizi. „Krize? Když Robert závodil ve F1, bylo 16 závodů. Letos jsme jich měli 20 a nyní jich bude 21. Další země jako Argentina, Nizozemí a Jižní Afrika se chtějí vrátit do kalendáře. Říká se, že počet závodů stoupne na 25. F1 je pro sponzory a inzerenty po celou dobu vynikající platformou pro globální marketing.“

Artur Kubica také zmínil, že F1 je prostředí pro technické a technologické soupeření.

Foto: Profimedia

Doporučujeme

Články odjinud