Riskování k rychlým jezdcům patří, elektromotory ne, říká Hamilton

Lewis Hamilton se domnívá, že skutečně rychlí jezdci mají tendenci riskovat o trochu více než jejich soupeři. Osobně by ale nechtěl závodit ani riskovat v elektrických monopostech.
Riskování k rychlým jezdcům patří, elektromotory ne, říká Hamilton

Kritiky, kteří mu vytýkají příliš agresivní jízdní styl, Hamilton odmítá. Ale na druhé straně přiznává, že více rizika k jeho závodění patří. "Myslím, že trochu větší riskování svým způsobem dělí rychlejší jezdce od těch, kteří tak rychlí možná nejsou," řekl v rozhovoru pro Reuters. "Obvykle vidíte, že starší jezdci, kteří mají rodiny, trochu ztrácejí."

"Když se mu narodilo dítě, David Coulthard mi řekl: ´Nechci moc riskovat, protože si chci být jistý, že zítra uvidím své dítě.´ Takže byl ochoten riskovat méně, než je možná přirozené. Já jsem pořád mladý a ještě nejsem v takové situaci. Nedokážu říct, jestli na tom budu stejně, až budu mít rodinu. Je to ještě daleko."

Riziko Hamiltona přitahuje natolik, že by ho bavilo závodění v dřívějších dobách, kdy úmrtí na tratích nebyla ojedinělým jevem. "Myslím, že jezdci za starých časů riskovali, žili riskantnějším způsobem," uvedl. "Hrozně rád bych závodil za starých časů. Nevím, proč jsem takový, že spíš riskuji. Ne tak, abych ohrozil ostatní, ale prostě jsem ochoten podstoupit trochu víc."

Na kritiku bývalého závodníka Hanse-Joachima Stucka, že by měl kvůli své agresivitě podstoupit terapii, Hamilton odpověděl otázkou: "Já? Jak se mu dařilo ve formuli 1?" Na odpověď, že ´ne moc dobře´, reagoval: "Přesně. Přesně tak. To hovoří samo za sebe."

Podobné kritice jako Hamilton čelí v MotoGP Marco Simoncelli. Nadějný italský závodník také mívá nehody častěji než ostatní. "Evidentně je to talentovaný jezdec, jinak by se nedostal tam, kde je," komentoval Hamilton. "Bez svého jezdeckého stylu by se tam nedostal, ale řekl bych, že obecně je v motorsportu tenká hranice mezi velmi nebezpečným chováním a ohrožováním životů ostatních, a tím, když jste těsně před touto nebezpečnou zónou."

"Tu hranici se snažíte nikdy nepřekročit. Ale je to motorsport a my závodíme kolo na kolo v rychlosti 300 km/h, takže se to dít bude. Pořád jsou tu nehody a v jistých chvílích dochází ke kontaktům. Někteří jezdci také říkají, že jsem moc agresivní, ale znovu, je to o nalezení jemné rovnováhy. Nejsem tu, abych ostatním kazil závody. Jen se snažím je porazit a to za vás hovoří nejlépe."

"Pokud jsem moc agresivní a dostanu se s někým do kontaktu, jako například v Monaku, řeknu si OK, trochu uberu. Ale svůj přístup nezměním úplně, protože je to můj život a takhle já to dělám."

Hamilton hovořil o riskování v motorsportu, který se postupně mění a brzy budou první závodní série čistě elektrických vozů. Britský závodník říká, že v elektromotorsportu by ho závodění a riskování vůbec nebavilo.

"Doufám, že už v té době jezdit nebudu," řekl o případné transformaci formule 1 na závody elektrických monopostů. "Budu pryč, budu mít za sebou ty nejlepší roky ve formuli 1 a budu dělat něco jiného. Miluji zvuk motorů, miluji desetiválce, které jsme mívali. Miluji auta s dvanáctiválci. Miluji vůni benzínu, když vyjedete z garáže, ty výpary. Když plní moje auto a já sedím v kokpitu, líbí se mi ta vůně."

"Ale podporuji zelené technologie. Na svém domě mám solární panely, z rozvodné sítě nepoužívám žádnou elektřinu nebo plyn. Pro vytápění používám geotermální energii ze země a takové věci. Mám hybridní auto, i když samozřejmě auta na běžné palivo také. Ale i tak, motorsport je v něčem speciální. Formule 1 má ten mimořádný aspekt nebezpečí. A pak je tu vůně a zvuk motorů. Pokud ten zvuk a vůni odstraníte, motorsport už nebude stejný."

Diskuze (73) Další článek: Lotus nasadí v Singapuru vylepšenou podlahu a difuzor
23:58 | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00