Pneumatiky jsou v současné F1 důležité. Dnes v kvalifikaci a zejména v neděli v závodě ale budou důležitější než obvykle.
V prvním závodě na Silverstonu došlo k defektům. V případě Kvjata šlo o technický problém s brzdovým kanálkem. U jezdců Mercedesu a Carlose Sainze byl ale příčinou dlouhý stint na tvrdé směsi.
Pirelli jako opatření zvýšilo minimální tlaky – vpředu o 2 PSI, vzadu o 1 PSI. Na druhou stranu jsou pneumatiky měkčí. Pirelli má k dispozici pět směsí, ze kterých vybírá. C1 je nejtvrdší, C5 nejměkčí. Minulý týden byly k dispozici směsi C1 až C3, nyní jsou to C2 až C4.
V závodě můžeme očekávat dvě zastávky v boxech, ale existuje možnost, že to někdo zkusí na jednu. Pirelli doufá, že týmy budou zodpovědné.
„Ano, bojím se, protože nechci vidět žádnou pneumatiku, která selže na trati,“ řekl Mario Isola, kterého cituje Autosport. „To je priorita, které musíme všichni věnovat pozornost.“
„Z naší strany můžeme udělat to, že poskytneme týmům co nejvíce informací, aby mohly bezpečně provozovat náš produkt. Pokud riskují, tak riskují. Nemůžeme samozřejmě nikoho zastavit, nemůžeme skočit na trať a zastavit auto.“
„Doufám, že budou zodpovědní, protože vědí, co se stalo minulou neděli a nepůjdou za limit.“
„Proto jsme se rozhodli vyhnout se jakémukoliv omezení najetých kilometrů. Věřím týmům a jejich schopnostem. Jsou to profesionálové a vědí, co dělat.“
„Jsem si jistý, že nebudou riskovat. Ve F1, jako v každém jiném šampionátu v motorsportu, pokud překročíte limit, riskujete selhání. Stejné je to s autem. Pokud dostanete motor nad omezovač otáček, tak se v určitém bodě rozpadne.“
Isola také uvedl, že je nemožné stanovit limit, jak dlouho můžete jet na konkrétní sadě, protože to závisí na vlastnostech auta i jezdce.
Podle Isoly bude „základní“ variantou tento víkend strategie dvou zastávek. Je ale na každém, jakou kombinaci pneumatik použije. Se třemi zastávkami nepočítá, i když je nutně nevylučuje. „Tři zastávky nejsou papírově nejrychlejším řešením.“