Motorsport krizi nevyřeší jen snížením nákladů, musí také produkovat technologie, které najdou využití v běžném životě. Myslí si to David Richards, který šéfoval týmu BAR a o návrat do formule 1 naposledy usiloval prostřednictvím týmu Renault.
"Při pohledu na naší organizaci a způsob, jakým jsme jí vybudovali, jsem dospěl k závěru, že motorsport bude v budoucnu nejen hrát platnou roli, ale nutně se bude muset také změnit," uvedl Richards pro The People.
"Jsme v bodě, kdy se musíme zabývat zcela novým prostředím pro motorsport. Myslím, že je správné, že v tomto bodě zvratu převzal otěže formule 1 Jean Todt, protože dle mého názoru nemůžeme pokračovat stejným způsobem jako doposud s excesy, jejichž svědky jsme byli v různých oblastech, a irelevancí některých technologií, na kterých jsme ve světě motorsportu pracovali."
Příkladem vynakládání prostředků na technologie, které nemají další užití, jsou aerodynamické tunely. Týmy za ně platí desítky miliónů dolarů, aby dokázaly své vozy zrychlit, ale na běžný život a silniční provoz jsou dopady minimální.
"Jedním z nejlepších příkladů je asi aerodynamika, když mluvíme o relevanci technologií z motorsportu," řekl Richards. "Mě dnes nenapadá nic méně relevantního pro automobilový průmysl, než je aerodynamika."
"Jistě, určitou menšinovou roli hraje, ale srovnejte to s efektivností v jiných oblastech, jako jsou elektrické pohony a brzdné systémy s rekuperací energie. Myslím, že se motorsport musí nad sebou vážně zamyslet."