Ricciardovi zničil turbo maršál s hasicím přístrojem

Rover78  |  10. 11. 2018 16:45

A z toho vyplývá jasný ponaučení, nestříkejte do výfuků, zničíte si turbo..... 😁

harry1967  |  10. 11. 2018 10:06

Docela mne udivila jedna nesrovnalost. Zivotnost turba 400 kilometru, coz je teda co zavod tak jedno turbo. Nebo jsem to blbe pochopil.

Blbě pochopil. Životnost turba 400km byla uvedená v souvislosti s turbem, které bylo na motoru, který selhal. Turbo sice přežilo, ale je načaté...

Ferda.  |  10. 11. 2018 08:27

Kdysi by došlo ke zničení turba i bez pěny, ale dnes se turbo díky ERSu točí i při zastavení motoru a tím se díky přívodu vzduchu chladí. Jenže v tomto případě byla cirkulace vzduchu přerušená a došlo k zapečení kluzného uložení a možná i deformaci lopatek.

Rover78  |  10. 11. 2018 14:15

Extrémní závodní turba nemaj kluzný uložení kde se osička točí na filmu z oleje, a ze stran ten olej drží planžety jako to maj auta v civilnim sektoru, ty planžety by to nedaly, a motor by vyžral všechen olej. Závodní aplikace maj uložení v jehlovym ložisku, který vydrží nepoměrně víc, ale je asi 100x dražší na výrobu, proto nemáme v osobákách nesmrtelný turba..... 😁

pejdaa  |  09. 11. 2018 22:59

Maršál stříkl hasicí pěnu do výfuku a poškodili turbo?
Může mi nekdo, vysvětlit, jak je to možné?

Rover78  |  10. 11. 2018 04:24

Tak mam na tebe dvě otázky, myslíš že je možný turbo prachsprostě uhřát? A myslíš že co se jako děje s turbem když mu ucpeš odfuk? To dáš.... 😉

pejdaa  |  10. 11. 2018 11:17

Jasný.. porád chapu, kdyby se tam nastříkala montážní pěna a hned zatvrdla a udelala zátku.. Ale hasící pěka je srajdovitá, takže ty plyny tím museli projít.. Nehledě na to, že maršál jiste nestršil hasičák do výfuku a nenaplnil ho celý..

No nic, díky za vysvětlení..

Popravdě je jediná možnost. Došlo k tepelnymu šoku, že ze se části komponent rychle zchladili(expandujici plyn z hasicaku) a došlo k deformaci.
Ucpání výfuku by neměl být takový problém, to by se turbo muselo rozpadnout, kdykoliv jsou nuceni ihned vypnout motor, kdy se taky pohyb všech plynů a kapalin zastaví.
Ale rozhodně to turbu nesvědčí, olej z motoru, kterým je turbo mazano, by se měl zchladit.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 10. 11. 2018 07:39

Triper  |  10. 11. 2018 08:06

Píšou, že už při vypnutém motoru, byla nastříkána pěna do výfuku a zatuhla v turbu. Takže asi zničená ložiska, možná tepelná deformace, nejspíš obojí...

To je prece jasne. Domluvil to Horner a do hasicaku dal misto peny grglavku. Ta prece sezere vsechno.

karelse

jurgenb  |  10. 11. 2018 09:48

Za rádoby vtipem vidím elementární neznalost, neboť vše sežere Coca-Cola...

Prd vidis elementarne

karelse

zřejmě toho o motorech moc nevíš a o turbu už vůbec nic .....

jurgenb  |  09. 11. 2018 21:46

Vsadím se, že místní anti-RB komando bude tvrdit, že ten maršál byl v overalu RB a jednal na přímý příkaz Hornera a Marka.


1 2

16:06 | Příští týden proběhnou v Abú Dhabí testy 18palcových pneumatik ale také testy juniorských jezdců. Robert Švarcman bude jezdit s Haasem ale také s Ferrari (tam společně s Fuocem).
14:49 | Uveřejněna startovní listina pro rok 2022: Kuan-jü Čou s číslem 24, Ferrari zatím bez Mission Winnow a Red Bull / AlphaTauri s motory Red Bull Powertrains.

GP Abú Dhabí 2021

Pátek 10. prosince 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 11. prosince 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 12. prosince 2021
Závod 14.00