Ricciardovi zničil turbo maršál s hasicím přístrojem

Stoffel Vandoorne Rover78  |  10. 11. 2018 16:45

A z toho vyplývá jasný ponaučení, nestříkejte do výfuků, zničíte si turbo..... 😁

Lewis Hamilton harry1967  |  10. 11. 2018 10:06

Docela mne udivila jedna nesrovnalost. Zivotnost turba 400 kilometru, coz je teda co zavod tak jedno turbo. Nebo jsem to blbe pochopil.

Blbě pochopil. Životnost turba 400km byla uvedená v souvislosti s turbem, které bylo na motoru, který selhal. Turbo sice přežilo, ale je načaté...

Pierre Gasly Ferda.  |  10. 11. 2018 08:27

Kdysi by došlo ke zničení turba i bez pěny, ale dnes se turbo díky ERSu točí i při zastavení motoru a tím se díky přívodu vzduchu chladí. Jenže v tomto případě byla cirkulace vzduchu přerušená a došlo k zapečení kluzného uložení a možná i deformaci lopatek.

Stoffel Vandoorne Rover78  |  10. 11. 2018 14:15

Extrémní závodní turba nemaj kluzný uložení kde se osička točí na filmu z oleje, a ze stran ten olej drží planžety jako to maj auta v civilnim sektoru, ty planžety by to nedaly, a motor by vyžral všechen olej. Závodní aplikace maj uložení v jehlovym ložisku, který vydrží nepoměrně víc, ale je asi 100x dražší na výrobu, proto nemáme v osobákách nesmrtelný turba..... 😁

Charles Leclerc pejdaa  |  09. 11. 2018 22:59

Maršál stříkl hasicí pěnu do výfuku a poškodili turbo?
Může mi nekdo, vysvětlit, jak je to možné?

Stoffel Vandoorne Rover78  |  10. 11. 2018 04:24

Tak mam na tebe dvě otázky, myslíš že je možný turbo prachsprostě uhřát? A myslíš že co se jako děje s turbem když mu ucpeš odfuk? To dáš.... 😉

Charles Leclerc pejdaa  |  10. 11. 2018 11:17

Jasný.. porád chapu, kdyby se tam nastříkala montážní pěna a hned zatvrdla a udelala zátku.. Ale hasící pěka je srajdovitá, takže ty plyny tím museli projít.. Nehledě na to, že maršál jiste nestršil hasičák do výfuku a nenaplnil ho celý..

No nic, díky za vysvětlení..

Popravdě je jediná možnost. Došlo k tepelnymu šoku, že ze se části komponent rychle zchladili(expandujici plyn z hasicaku) a došlo k deformaci.
Ucpání výfuku by neměl být takový problém, to by se turbo muselo rozpadnout, kdykoliv jsou nuceni ihned vypnout motor, kdy se taky pohyb všech plynů a kapalin zastaví.
Ale rozhodně to turbu nesvědčí, olej z motoru, kterým je turbo mazano, by se měl zchladit.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 10. 11. 2018 07:39

Triper  |  10. 11. 2018 08:06

Píšou, že už při vypnutém motoru, byla nastříkána pěna do výfuku a zatuhla v turbu. Takže asi zničená ložiska, možná tepelná deformace, nejspíš obojí...

To je prece jasne. Domluvil to Horner a do hasicaku dal misto peny grglavku. Ta prece sezere vsechno.

karelse

jurgenb  |  10. 11. 2018 09:48

Za rádoby vtipem vidím elementární neznalost, neboť vše sežere Coca-Cola...

Prd vidis elementarne

karelse

r126pkp  |  10. 11. 2018 09:47

zřejmě toho o motorech moc nevíš a o turbu už vůbec nic .....

jurgenb  |  09. 11. 2018 21:46

Vsadím se, že místní anti-RB komando bude tvrdit, že ten maršál byl v overalu RB a jednal na přímý příkaz Hornera a Marka.


1 2

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

10:08 | A Ferrari potvrdilo totéž.
10:06 | Alfa Romeo oficiálně potvrdila účast Micka Schumachera v sezónních testech.
9:45 | Dnes se koná klíčová schůzka, na které budou týmy projednávat změny pravidel a další novinky pro období po roce 2020.
15:55 | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10