Ricciardo: Za mým přestupem do Renaultu byla i obava z Hondy

Daniel Ricciardo přiznal, že za jeho přestupem do Renaultu byla z části i obava z pohonných jednotek Honda, které bude od letošní sezóny formule 1 tým Red Bull využívat.
Ricciardo: Za mým přestupem do Renaultu byla i obava z Hondy

O budoucnosti Australana se dlouho spekulovalo. V létě minulého roku pak Ricciardo oznámil, že odchází z Red Bullu a od sezóny 2019 bude závodit za tovární tým Renault.

Zástupci Red Bullu se nechali slyšet, že udělali vše, aby si Ricciarda udrželi ve své sestavě. Po pěti sezónách však chtěl 29letý Australan změnu.

„Nevím, myslím, že to bylo blízko tomu, co jsem chtěl,“ řekl Ricciardo pro RACER o tom, zda Red Bull splňoval jeho požadavky.

„Bylo tam pár věcí. Obvykle jsem měl dvouletou smlouvu. Už jsem zvažoval, zda tam chci být ještě další rok nebo dva roky, měl jsem ale trochu obavy o mě osobně, o mou motivaci, nebyl jsem si jistý, že tam stále byla,“ přiznal.

Hülkenberg: Ricciardo Renaultu pomůže svými zkušenostmi z Red Bullu

Hülkenberg: Ricciardo Renaultu pomůže svými zkušenostmi z Red Bullu

„Pomyslel jsem si, že pokud by to s Hondou nefungovalo, strávil bych další rok frustrací. Opravdu jsem to chtěl, nebo jsem s tím chtěl skoncovat?“

Mluvilo se o tom, že by mohl Ricciardo podepsat pouze jednoroční kontrakt, čímž by měl pro sezónu 2020 více možností. Na konci sezóny 2019 například vyprší u Mercedesu smlouva Valtterimu Bottasovi.

„Zpočátku to bylo něco, co mě znepokojovalo, takže jsem si řekl: 'Dobře, pojďme na rok a pokud bude motor Honda fungovat o tolik lépe, tak to prodloužíme, je to snadné',“ potvrdil.

„Ale rok, považoval jsem to za riskantní! Neměl jsem pocit, že bych podpisem na rok něco získal.“

Spíše než risk nejistoty u Red Bullu proto Ricciardo zvolil přestup do Renaultu, který se znovu snaží vrátit na přední příčky ve formuli 1.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (82) Další článek: Je těžké se s ním udržet, říká Verstappenův soupeř z online závodů
20:16 | Renault už prý vyřešil problém s mechanismem DRS.
12:35 | Také helmy Arai už prošly crash testy a mohou se používat.
8:15 | Sestřih druhého dne testů odkaz
19. února | Nikolov sedačka jako taková. Magnussen měl dnes problém s opěrkou hlavy. Byla příliš vysunutá dopředu. Tým věří, že to do čtvrtku vyřeší.