Ricciardo se s Renaultem rozloučil nejrychlejším kolem | Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

Ricciardo se s Renaultem rozloučil nejrychlejším kolem

Renault byl jedním z týmů, které do posledního závodu sezóny bojovaly o třetí místo v konečném hodnocení Poháru konstruktérů formule 1. Francouzská stáj nakonec obsadila konečné páté místo.

Daniel Ricciardo do svého posledního závodu za Renault startoval z jedenáctého místa na tvrdé sadě pneumatik. Díky tomu jel Australan poprvé k mechanikům až ve 40. kole, kdy přezul na střední směs. Po zastávce se na trať vrátil na sedmém místě, na kterém také závod dokončil.

Své poslední kolo v monopostu Renault R.S.20 navíc Ricciardo oslavil nejrychlejším kolem celého závodu a ziskem bonusového bodu.

„Když uvážím, že jsme startovali jedenáctí, jsem se sedmým místem opravdu spokojen. Můj stint na tvrdé sadě na začátku závodu byl opravdu dobrý a vůz se po celou dobu choval dobře. Safety car věci trochu změnil, nemohli jsme se dostatečně rychle dostávat dopředu, abychom stíhali vozy před sebou,“ řekl Ricciardo.

„Vím, že se nám nepodařilo obsadit třetí místo v Poháru konstruktérů, ale celkově to pro tým byla dobrá sezóna a ve srovnání s minulým rokem je to krok vpřed. Moje poslední kolo v autě bylo nejrychlejší na trati, tvrdě jsem tlačil. Merci beaucoup týmu za skvělé dva roky!“ zakončil Ricciardo. Australan bude od příští sezóny týmovým kolegou Landa Norrise u McLarenu.

Ocon získal deváté místo v posledním kole

Z desáté na devátou příčku si ještě v posledním kole celého závodu stihl polepšit Esteban Ocon, který v 11. zatáčce okruhu Yas Marina předjel Lance Strolla z Racing Pointu. Francouz, který před týdnem v Bahrajnu získal své první stupně vítězů ve F1, tak sezónu zakončil ziskem dalších dvou bodů.

„Byl to pro nás náročný závod, ale jsem rád, že skončil předjetím Lance (Strolla) v posledním kole. Bojovali jsme do konce a můžeme být spokojeni,“ řekl Ocon.

„První stint nebyl jednoduchý, zasekli jsme se za vozy. Ke konci ale vůz ožil a byla to velká zábava. Dnešní závod byl příkladem našeho roku: neodstartovali jsme dobře, ale skončili skvěle! Velké díky všem v týmu a v továrnách v Enstone a ve Viry za jejich tvrdou práci v této sezóně a také děkuji Danielovi jako mému letošnímu týmovému kolegovi. Na jeho další cestě mu přeji jen to nejlepší.“

Doporučujeme

Články odjinud