Ricciardo s Hornerem volají po přísnějším pohledu na zkracování trati

Navrhují například znovuzavedení štěrkových únikových zón do některých míst.
Ricciardo s Hornerem volají po přísnějším pohledu na zkracování trati

Pilot týmu Red Bull Daniel Ricciardo a jeho šéf Christian Horner volají po přísnějších prostředcích, které by trestaly závodníky za jejich chyby a opuštění závodní tratě. Oba dva jsou přesvědčeni, že současné rozsáhlé asfaltové únikové zóny odpustí příliš mnoho.

Ricciardo reaguje zejména na situaci z první zatáčky Velké ceny Mexika, kdy Lewis Hamilton jedoucí na první pozici výrazně probrzdil a vyjel z trati ven. Jenže namísto toho, aby svoji chybu zaplatil ztrátou, Brit zcela vynechal druhou zatáčku a přes trávu projel do třetí, takže se naopak zbytku pole výrazně vzdálil.

Tento incident se přitom obešel bez penalizace. Naproti tomu Ricciardův týmový kolega Max Verstappen později dostal trest za opuštění trati při souboji se Sebastianem Vettelem.

„Já jsem příznivcem štěrkových únikových zón a takových věcí, protože to vás odradí dostatečně,“ řekl Ricciardo.

„I když kačírkem projedete, stále slušnou rychlostí a možná neztratíte zase tak moc času, naberete spoustu nepořádku do chladičů a kamínky na pneumatiky, takže jste za to potrestáni více.

Nelíbí se mi, že se jezdec může bránit, zablokuje kola, udělá při obraně chybu, pak si trať zkrátí a jede dál. První zatáčka s Lewisem, nemyslím si, že to bylo správné. Start závodu je klíčový moment a taková chyba, když máte kolem sebe tolik aut, by vás měla stát víc.“

Klepněte pro větší obrázek

Mezinárodní automobilová federace letos na některých okruzích zavedla elektronický systém hlídání přejíždění bílé čáry, například na rakouském Red Bull Ringu. Nebylo tomu tak však například v Austinu a Mexico City, kde jezdci trať hojně opouštěli.

Šéf formule 1 Bernie Ecclestone svého času navrhoval výstavbu zdí v některých zatáčkách, což je možnost, kterou Christian Horner označil za volbu „z jednoho konce spektra“.

S Ricciardem se však na kačírcích shodne: „Já ve štěrkových únikových zónách vidím smysl, protože když skončíte v kačírku, buď vás to stojí spoustu času, nebo jste vyřazeni ze závodu.

Je to něco, o čem by se mělo přemýšlet ve vztahu k zatáčkám jako třeba ta první (v Mexiku), aby se zjistilo, jestli kačírek není lepší strašák než obrovské asfaltové únikové zóny.

Situace je pak příliš otevřená interpretaci, protože proč byl Maxův manévr jiný než Lewisův v šikance v Monte Carlu, nebo Lewisův v Mexiku?

Neustále to necháváme na posuzování jednotlivých situací sportovními komisaři, ale kdyby tam byl kačírek, pak za to prostě zaplatíte. Je to prosté.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Rosberg: V Mexiku jsem nestačil kvůli ojedinělým problémům

9:34 | Formule 1 uveřejnila onboard kolo z okruhu v Miami, kde se má jet už příští rok. odkaz
22. dubna | Ferrari pokračuje v testech s vozem SF71H ve Fioranu. Sainze dnes vystřídal Mick Schumacher.
21. dubna | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
21. dubna | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen