Ricciardo by nahradil tréninky sobotním závodem

Pilot Red Bullu Daniel Ricciardo by nejradši zrušil veškeré tréninkové jízdy v rámci víkendu velké ceny vozů formule 1 a šel rovnou závodit.
Ricciardo by nahradil tréninky sobotním závodem

Zrušení dvou pátečních devadesátiminutových tréninků byl jedním z návrhů v posledních měsících na změnu formátu závodního víkendu s cílem snížit náklady a dostat do kalendáře více závodů.

Ricciardovi se tento nápad líbí. V jeho případě je to však z toho důvodu, že radši závodí než jen v tréninkovém režimu krouží po trati. Podle jeho názoru je dokonce i sobotní dopolední trénink nadbytečný. Ricciardo by nejradši začal závodní víkend hned kvalifikací, po které by v sobotu odpoledne následoval závod a v neděli samotná velká cena.

„Nechtěl bych žádné tréninky. Méně zbytečných kol a více kol smysluplného ježdění,“ řekl Ricciardo.

Příchod revoluce? Liberty chce kvalifikační sprint a překopat celý víkend

Příchod revoluce? Liberty chce kvalifikační sprint a překopat celý víkend

„Mám rád závodění, ale nemám tolik rád tréninky. Pokud by to znamenalo, že bychom v průběhu roku mohli více závodit a méně trénovat, tak to pro mě zní dobře. V sobotu ráno kvalifikace, v sobotu odpoledne závod a další závod znovu v neděli. Je zřejmé, že ne všichni jsou na F1 zvyklí, takže s dvěma závody a vším tímhle musíte být opatrní,“ dodal.

Konzervativnější je v tomto směru jezdec Toro Rosso Pierre Gasly, kterému se myšlenka sobotního závodu příliš nezamlouvá.

„Nejsem toho velký příznivec. Jedna velká cena během víkendu, a to by byl ten hlavní podnik. Vždy čekáte na nedělní závod. Sleduji F1 od narození a vždy to tak bylo,“ řekl Gasly, podle kterého by se formule 1 měla pokusit vnést více akce do tréninkových jízd. V tuto chvíli týmy během tréninku myslí také na životnost svých motorů a jsou omezeny i počtem sad pneumatik.

„Radši bych nám dal více pneumatik do tréninku, abychom mohli být na trati. Diváci by viděli kroužit více aut.“

Francouz by zároveň rád viděl bojovat o vítězství více týmů než jen elitní tři, které jsou na čele v každém závodě.

„Pokud dokáží mít v každém víkendu deset aut s šancí bojovat o stupně vítězů, tak myslím, že by to bylo úžasné. Tohle je hlavní věc, na kterou by se měli zaměřit. Kdyby měli dvacet aut bojujících o stupně vítězů, bylo by to ještě lepší.“

Body i pro posledního jezdce? F1 o tom diskutuje

Body i pro posledního jezdce? F1 o tom diskutuje

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Williams už podle Coultharda necítí bolest ze zklamání

21:05 | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
18:20 | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.
8. května | Ferrari a celá F1 si dnes připomínají smrt Gillese Villeneuva, který před 39 lety boural v kvalifikaci v Zolderu.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink Bottas (1:18.504)
2. trénink Hamilton (1:18.170)
Sobota 8. května 2021
3. trénink Verstappen (1:17.835)
Kvalifikace Hamilton (1:16.741)
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00