Revoluce v F1: Za poslední závod se bude udělovat dvojnásobek bodů!

FIA schválila také další výrazné změny v regulích, mezi něž patří snižování rozpočtů, stálá startovní čísla jezdců, ale také nový systém penalizací.
Revoluce v F1: Za poslední závod se bude udělovat dvojnásobek bodů!

Přinášíme oficiální vyjádření Mezinárodní automobilové federace. Ta dnes schválila výrazné změny v pravidlech, z nichž některé vstoupí v platnost již v příštím roce:

Rozpočtové stropy

Byl přijat princip globálních omezení nákladů. Tyto limity budou platné od sezony 2015. V nejbližších dnech bude za tímto účelem sestavena pracovní skupina skládající se ze zástupců FIA, majitelů komerčních práv a představitelů týmů. Cílem je, aby se skupina shodla na řešení do června 2014.

Test pneumatik Pirelli - Bahrajn, 17. - 19. prosince 2013

Komise formule 1 se rozhodla pro změnu Sportovních regulí pro rok 2013 a povolila dodavateli pneumatik třídenní test. Ten proběhne v Bahrajnu, a to ve dnech 17. až 19. prosince 2013. Pozvání obdržely všechny týmy. Šest z nich se rozhodlo testu zúčastnit - Red Bull Racing, Mercedes, Ferrari, McLaren, Force India a Toro Rosso. 

Čísla jezdců

Jezdci budou požádáni, aby si zvolili číslo z intervalu 2-99, které budou používat po dobu jejich kariéry ve formuli 1. Číslo 1 bude rezervováno pro mistra světa, rozhodne-li se ho použít. Pokud si jedno číslo vybere vícero jezdců, přednost získá ten, který skončil v celkovém pořadí předcházející sezony na vyšší pozici. 

Nové penalizace

Bylo dosaženo shody v otázce zavedení pětisekundových penalizací za menší prohřešky. V jaké formě budou penalizace aplikovány, bude projednáno s týmy. Upravené penalizace mají být zavedeny již v sezoně 2014.

Body za poslední závod

V posledním závodě sezony bude udělován dvojnásobný počet bodů, a to v šampionátu jezdců i v Poháru konstruktérů. Účelem je maximalizovat šanci rozhodnutí šampionátu v posledním závodě. 

Uvedené změny jsou schváleny s okamžitou platností dle mandátu uděleného prezidentu Mezinárodní automobilové federace na posledním setkání Světové rady motorsportu, které proběhlo 4. prosince v Paříži.

Je téměř jisté, že nejnovější krok FIA způsobí řadu kontroverzí. Objevují se obavy, že vytvoření závodů, které jsou co do počtu bodů důležitější než ostatní, vytvoří nebezpečný precedens. Je pochopitelné, že prominentní místo v kalendáři bude chtít zaujmout mnoho pořadatelských zemí a že bude vznikat tlak na zvýšení počtu takto speciálních velkých cen. Co se rozpočtových stropů týče, bude potřeba vytvořit orgán, který bude jejich dodržování ze strany týmů pečlivě hlídat. Zároveň se dá očekávat, že lépe finančně situované týmy budou tento strop kategoricky odmítat. 

Další článek: Renault posílí své týmy, inženýři se musí znovu učit věci ze školy

18:15 | Robert Kubica se v Maďarsku opět zúčastní prvního tréninku.
9:49 | Nico Hülkenberg se vrací k závodění. Pojede na Nürburgringu v ADAC GT Masters s Lamborghini Huracan GT3. odkaz
20:40 | Německý Bild píše, že Sebastian Vettel bude příští rok jezdit za Aston Martin.
12. července | McLaren byl na Road America blízko prvního vítězství v IndyCar. Patricio O'Ward o něj přišel v samotném závěru, kdy se před něj dostal Rosenqvist... takže druhé místo.

GP Maďarska 2020

Pátek 17. července 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 18. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 19. července 2020
Závod 15.10