Po třítýdenní pauze budou všichni odpočatí před závěrečným sprintem čítajícím sedm závodů, které rozhodnou o mistru světa.
Spa patří ke třem nejoblíbenějším tratím snad každého pilota formule 1. Tyto klasické okruhy mají své prvopočátky v dobách, kdy si cestu lesem klestily koňské povozy. Z lesních cestiček se postupně staly kamenné silnice, poté asfaltky a nakonec permanentní závodní dráhy. V tvorbě těchto majestátních okruhů měla hlavní slovo příroda, ne absolvent technického univerzitního oboru, který nám pomocí počítačových animací vnucuje svůj pohled na dobrou trať. Samotný sled zatáček ve Spa je úžasnou podívanou, doplňovanou dávkou adrenalinu v Eau Rouge. Jistě, dnes se zde jezdí prakticky pořád na plný plyn, ale zvládnout zde vůz v rychlosti tří set kilometrů v hodině si vyžaduje naprostou preciznost a důvěru ve váš stroj. Úplně to pohltí vaší mysl. Jedním okamžikem, kdy se zde naplno nepojede, bude první kolo závodu. Vozy navíc budou plně natankované. Výzvou bude také zatáčka Pouhon, kde se obvykle jen poklepe na brzdu, podřadí a zase jede naplno. Pneumatiky budou ve Spa zažívat dlouhé intervaly, kdy na ně bude působit silný tlak, takže bychom v této oblasti mohli vidět více akce než doposud. Počasí tu bývá zrádné. Nezapomínejme, že voda stříkající za vozy může hodně znesnadnit postup polem vpřed. Hej, Michaeli…
Bitva o titul zažije restart
Po třítýdenní pauze budou všichni odpočatí na závěrečný sprint, který rozhodne o mistru světa. Red Bull celou sezonu vládne kvalifikacím, ale v závodech je jeho forma proměnlivější. Vliv na to měly charakteristiky okruhu. Můžete namítnout, že Spa je hlavně o maximální rychlosti, ale aerodynamická stránka je také důležitá. Je potřeba si s křídly pohrát tak, abyste dosáhli co nejlepší rychlosti i v rychlých zatáčkách. Před Hockenheimem jsem předpovídal, že pole bude více promíchané a Ferrari se zlepší. Podobně otevření bychom měli zůstat i před Spa. Je otázkou, kdo bude největším soupeřem Red Bullu. McLaren, který v poslední době postrádal razantní vývoj, se soupeřům snažil přiblížit staromódním způsobem, když se pokoušel získat vyjasnění ohledně pravidel o přítlačných křídlech. Šeptá se, že Red Bull nebude muset nic měnit, takže McLaren zřejmě nedosáhne toho, co by si přál. Red Bullu navíc funguje systém f-duct, takže McLaren může přijít o svou tajnou zbraň. Také bude muset spoléhat, že na tratích vyžadujících střední úroveň přítlaku udělal pokrok. Co se Ferrari týče, to bude muset mít kromě zářijového zasedání Světové rady motorsportu na paměti také to, že pro Fernanda Alonsa již nezbývá mnoho motorů.
Schumacher v hledáčku kamer
Michael do víkendu vstupuje s vědomím, že za své extempore z Budapešti dostal penalizaci. Je tudíž pravděpodobné, že do závodu vystartuje ze zadní části pole. Nevěděl jsem, že Derek Warwick, bývalý pilot F1, který byl v Maďarsku mezi komisaři, se v minulosti se Schumacherem dostal do křížku v závodech sportovních vozů! Jsem si jistý, že Michael bude rád, že komisařem bude ve Spa Nigel Mansell. Nevybavuji si, že by mezi nimi někdy byla zlá krev. Média se nepochybně budou zabývat tím, čím skončila v Maďarsku. Bude se tomu muset nějak postavit, chovat se pokorně a nějak to přejít. Zveřejnění prohlášení k incidentu na webu byla jedna věc, ale lidé chtějí vidět, jak při omluvě hýbe ústy. Lidé mají úžasnou schopnost odpustit a zapomenout v případě, že druhá osoba dokáže uznat chybu ve svém konání. Čas ukáže, zda se tomuto levhartovi změnily skvrny v srsti, nebo ne.