Rychlost Sebastiana Vettela v první polovině závodu byla ohromující. Jak se ale později ukázalo, být nejrychlejším na trati k vítězství nemusí vždy stačit. AKTUALIZOVÁNO
Sebastian Vettel si na startu závodu uhlídal první místo před Fernandem Alonsem a rychle si začal budovat přesvědčivý náskok. Štěstěna se ale obrátila proti němu v šestnáctém kole. Na trať vyjel safety car, čehož německý závodnínk využil k zajetí k mechanikům. Jeho týmový kolega setrval na trati a posunul se do vedení. Vettel se do konce žluté fáze pohyboval na druhém místě, avšak při restartu se dopustil prohřešku, když mezi ním a Webberem vznikla mezera větší než pro deset aut.
Vettelovo porušení pravidel neprošlo bez povšimnutí komisařů. Ti pilota Red Bullu potrestali průjezdem boxové uličky. Vettel trest nesl velmi nelibě a v rádiové komunikaci s týmem dával jednoznačně najevo pocit ukřivdění. Zběsilá gestikulace při odpykávání trestu a výraz v obličeji po dojetí závodu jasně dokládají Vettelův názor na udělení penalizace. Sám si v době prohřešku údajně nebyl vědom, že se dopouští něčeho nekalého.
"Restart jsem zaspal. Vím, že jsem se příliš spoléhal na rádio, ale to na začátku závodu nefungovalo a nic jsem neslyšel. Díval jsem se proto na cedule na boxové zdi a čekal na instrukce. Když se safety car chystá zajet do boxů, vedoucí pilot obvykle zvolní a diktuje tempo. Mark byl velmi blízko. Jen jsem se snažil zahřát vůz. Byl jsem si jistý, že safety car ještě jedno kolo vydrží na trati, nevšiml jsem si, že by světla na něm zhasla.
Ztratil jsem tam hodně času, což jsem neměl v plánu. A pak přišla penalizace. Nechápal jsem, co se děje a proč jsem byl potrestán. Byl to pro mě velký otazník až do doby, kdy mi to bylo po závodě vysvětleno. Je to velká škoda, nebýt toho, byla by to procházka růžovou zahradou. Alespoň se nám podařilo zachránit pódium," vysvětloval Vettel.
Frustrovaný Vettel dokázal v samotném závěru závodu zajet nejrychlejší kolo. Po projetí cílové čáry mohl ve sluchátkách slyšet soustrastné konejšení ze strany týmu a rady, aby se nesnažil na zmiňovaném momentu příliš lpět.
V úplně jiné situaci se ocitl Mark Webber. Fakt, že při výjezdu safety caru nezajel do boxů, pro něho možná ze začátku nevypadal příznivě. Řadou rychlých časů ovšem docílil toho, že se po své zastávce v boxech udržel na prvním místě, ze kterého už se nenechal sesadit.
"Je to pro mě tak trochu dárek. Moc jsem jich nedostal, ale tenhle beru. Seb měl těžký den. Pro tým to byl skvělý závod. Naším cílem byl double. Ten sice nevyšel, ale přesto jsme získali pěkný balík bodů. Nehledě na to, jak se daří vašim soupeřům, je využití všech příležitostí vždycky pozitivní. Máme před sebou několik velkých výzev v podobě odlišných okruhů, které jsou náročné pro jezdce i techniku.
Je pěkné, že máme o něco více bodů než ostatní, ale nemáme z toho hlavu v oblacích. Seb startoval z pole position a ovládal první stint, takže kdyby ho nezastihl technický problém nebo neudělal chybu, byl by to jeho závod. Ve hře bylo druhé místo, které mohlo připadnout mě. V závodění se ale dějí i věci jako dnes. Většina mých ostatních vítězství mi nebyla darována. Seb ztratil dvě pozice a v Poháru konstruktérů jsme přišli o nějaké ty body, ale nestěžuji si. Když se vám naskytne šance, musíte se jí chytit. Není snadné přitom nechybovat," řekl spokojený Webber.