Reorganizace Ferrari ještě neskončila, říká Fry

Technický ředitel Ferrari Pat Fry prozradil, že v Maranellu zatím vše nefunguje ideálně, takže je třeba jisté věci dořešit.
Reorganizace Ferrari ještě neskončila, říká Fry

Fry přišel k Ferrari loni a jeho zodpovědnost rostla, až se letos stal technickým ředitelem po Aldu Costovi. Jeho primárním úkolem bylo zlepšit celkové fungování týmu. Zatím ho nemůže označit za dokončený.

"Pomalu si to sedá," uvedl pro Telegraph. "K týmu jsem přišel, abych zjistil, kde se může zlepšit. Chtěli někoho, kdo bude dohlížet na různé části organizace, aniž by měl běžnou každodenní práci. Ale pak jsem převzal vedení závodního týmu a teď jsem i technický ředitel."

"V současnosti řešíme, jak budeme fungovat příští rok. Ale snad při tom budu mít trochu času myslet na to, co potřebujeme udělat, abychom zrychlili auto. Dá se říct, že nefungujeme tak efektivně, jak bychom měli. Takže jsme v květnu udělali pár změn a myslím, že to začíná být lepší. Potřebujeme udělat pár dalších menších změn, aby věci fungovaly tak, jak bych chtěl, ale nemyslím, že by mělo dojít k něčemu většímu."

Klíčem k úspěchu na tratích je rychlý a spolehlivý monopost. Ferrari se už dříve nechalo slyšet, že bude s novým vozem odvážnější a agresivnější. "Auto (2012) je poměrně dost odlišné od toho současného," potvrdil Fry. "Otázkou vždy je, jestli to, co děláte, bude stačit? Ale v tuhle chvíli to nemůžete vědět. Děláme maximum."

"Myslím, že jsme trochu víc riskovali a udělali větší změny než v minulosti. Ale nevím, co se dá popsat jako agresivní, opravdu... Pravidla vám umožňují udělat pár věcí jinak, ale na stejná pravidla hledí 12 týmů, takže bych byl překvapený, kdyby naše auto vypadalo úplně jinak než všechna ostatní."

Fry pracoval více než 18 let pro McLaren, ale říká, že s příchodem do Maranella nenastal kulturní šok. Ferrari bylo pod vedením Jeana Todta zvyklé dlouhá léta vyhrávat. Pak nastala celková obměna vedení a mimo jiné odešel i technický ředitel Ross Brawn.

V Maranellu začali více sázet na Italy a podle některých to byla chyba. Teď se italský tým pomalu vrací k více mezinárodnímu složení. Fry si však netroufá hodnotit, jestli tyto faktory měly vliv na neúspěchy z posledních let.

"Opravu nevím. Moc jsem o tom nepřemýšlel. Určitě je tu víc vášně, řekl bych. Jsem tu asi jako konstanta. Ostatní přecházejí ze strany na stranu a já jsem uprostřed," popisoval. "Zatímco u McLarenu jsem to byl možná já, kdo působil výkyvy. Ale co se týče kvality práce na straně analýz, myslím, že je to velmi podobné, abych byl upřímný."

"Ross byl samozřejmě velmi dobře organizovaný a metodický. Spolehlivost Ferrari byla v 90. letech asi kolem 25 procent. Pak do toho vstoupil Ross a zvedl ji za půl roku na 90 procent, což samo o sobě vypovídá o strukturálních změnách, které musely proběhnout."

"Potřebujete logický přístup, tlačit na správné věci a zajistit, že všichni budou držet stejnou linii. Ale nemyslím si, že bych nějak zásadně změnil způsob fungování závodního týmu."

Další článek: Vettel si závod odpracoval na boxové zdi, snažil se pomoci týmu

14:06 | Sebastian Vettel dává do aukce "duhovou" helmu, kterou měl v Turecku. Dražba začne na jeho webu po závodě. Má jít o jedinou Vettelovu helmu z doby u Ferrari, která se dostane do soukromých rukou.
10:01 | Před 45 lety zemřel společně s pěti dalšími členy svého týmu při letecké nehodě Graham Hill. Vraceli se z testu na okruhu Paula Ricarda. Hill byl prvním a je stále jediným držitelem trojité koruny.
17:30 | McLaren potvrdil, že Sainze vyřadil problém se zadními brzdami.
28. listopadu | Alex Albon po včerejší nehodě mění šasi.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink Verstappen (1:28.355)
Kvalifikace Hamilton (1:27.264)
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10