Renaulty trápí spolehlivost. V Bahrajnu padly jako dvě mouchy jednou ranou

Ani jeden z jezdců Renaultu neviděl cíl závodu. Oba vozy odstoupily v jeden moment. Na trať kvůli tomu musel safety car.
Renaulty trápí spolehlivost. V Bahrajnu padly jako dvě mouchy jednou ranou

Renaulty odstoupily v 54. z 57 kol závodu. Minimálně u Ricciarda šlo o problém s MGU-K.

Rekuperátor kinetické energie vyřadil už v Austrálii ze závodu Sainze. Renault s ním měl navíc problémy už v minulosti. Dlouhou dobu jezdil se starší verzí.

„Dneska je to rozhodně těžké,“ řekl Hülkenberg. „Tento sport může být někdy tak tvrdý. Dostal jsem se ze sedmnáctého na šesté místo, byla to skvělá jízda se spoustou soubojů. Bohužel jsme se však nemohli dostat přes cílovou čáru. Náhle jsem ztratil výkon. Podíváme se, co se stalo.“

Renault má motor, který potřeboval před dvěma lety, říká Sainz Jr.

Renault má motor, který potřeboval před dvěma lety, říká Sainz Jr.

Renault rozdělil jezdcům strategie. Hülkenberg jel na dvě zastávky, Ricciardo na jednu. 

„Na začátku to vypadalo, že bychom mohli mít konkurenceschopné tempo, a proto jsme se rozhodli jet na jednu zastávku,“ řekl Ricciardo, který stavěl ve 24. kole. Australan podle svých slov v pozdní fázi prvního stintu hodně bojoval se svými pneumatikami. „Při zpětném pohledu byly asi dvě zastávky lepší,“ říká. „Ke konci, jak se ostatní blížili, jsem se nemohl moc bránit.“

Ricciardo potvrdil, že měl problém s MGU-K. Navíc musel porušit procedury a do vozu nevrátil volant (jezdec ho musí vrátit, aby mohli maršálové s vozem manipulovat). Podle Ricciarda byl jeho vůz pod napětím. 

„Světlo bylo zapnuté, takže jsem se nemohl vozu dotknout,“ vysvětluje Ricciardo. „Varovali mě a viděl jsem, jak bliká červené světlo, takže jsem nechtěl riskovat. Myslím, že to bylo totéž, co se stalo Carlosovi v Melbourne.“

Abiteboul: Tyto problémy jsou nepřijatelné

„Po velmi intenzivní zimě je to velmi špatný začátek naší závodní sezóny,“ řekl Abiteboul. 

„Podobně jako v Melbourne, naše kvalifikace v Bahrajnu byla u obou aut značně ovlivněna menšími problémy s elektronikou. Dnešní závod náhle skončil tak blízko k cíli. Jsou to problémy, se kterými jsme se dříve setkali, ale v Bahrajnu jsme je nebyli schopni napravit. Tyto problémy jsou stále více frustrující a nepřijatelné, protože oba vozy vykazují velmi dobrou konkurenceschopnost – jak na jedno kolo, tak na závodech.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (83) Další článek: Leclercovu motoru přestal fungovat jeden válec, vysvětlil Binotto
20. dubna | Tým Scuderia Praha vyhrál závod ve Spa...
19. dubna | Jenson Button se nezúčastní posledních dvou závodů WEC a to včetně Le Mans. Nahradí ho Vandoorne. Důvody? Rodinné (chce trávit více času se snoubenkou) a výkonnostní, kdy SMP Racing nestačí na toyoty.
18. dubna | Max Verstappen věří, že v polovině sezóny bude moci Red Bull vyhrávat závody.
17. dubna | Ferrari doufá, že Alfa Romeo nasadí co nejdříve novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Tým ji nestihl integrovat do vozu a Giovinazzi pak měl v kvalifikaci stejný problém jako Leclerc v Bahrajnu.

GP Ázerbájdžánu 2019

Pátek 26. dubna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. dubna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. dubna 2019
Závod 14.10