Jedná o verzi podobnou té, která zapříčinila odstoupení Sebastiana Vettela a Romaina Grosjeana z Velké ceny Evropy.
Pirelli ke svému vývojovému programu v současnosti používá monopost R30, tedy ten samý, s nímž před dvěma lety závodil tým Renault. V jeho útrobách se nachází podobná verze alternátoru, jakou Francouzi dodávali svým zákazníkům ještě v první polovině letošní sezony.
Pirelli se během tohoto týdne vydalo na testy do Barcelony. Kvůli vadnému alternátoru ale skončily páteční jízdy na okruhu v Montmeló předčasně, se zprávou přišel britský Autosport.
Renault se potýká s poruchami svých alternátorů již několik měsíců. Nejvíce ze všeho na ně však doplácejí jeho odběratelé. Právě vadný alternátor stál za odstoupením Sebastiana Vettela a Romaina Grosjeana z červnové Velké ceny Evropy. A přestože Renault vzápětí prohlásil, že přijme důsledná opatření, aby takovýmto událostem v budoucnu předešel, stejný problém vyřadil úřadujícího šampióna také ze závodu v Itálii.