Aby jezdec získal od FIA super licenci a mohl jezdit ve formuli 1, musel v posledních třech letech získat 40 bodů. Ty se udělují za konečné pořadí ve vybraných sériích. FIA logicky upřednostnila GP2, což je série, která je F1 nejblíže (pneumatiky, okruhy a dokonce i DRS). Kromě toho ale byly evidentně upřednostněny série, které pořádá právě FIA.
Kdo však ostrouhal, to je do značné míry Světová série Renault, která je především v posledních letech velmi kvalitní. Pro srovnání: FIA chystá sérii F2. Měl by ji mít na starost nový šéf komise pro monoposty Stefano Domenicali. Vítěz F2 dostane 60 bodů, druhý v pořadí 50 bodů. Naproti tomu vítěz série Renault 3.5 dostane jen 30 bodů a druhý v pořadí 20 bodů. Lépe než Renault 3.5 je na tom dokonce i evropská F3. Nejvyšší třída série Renault byla fakticky deklasována na úroveň GP3, s níž má stejné bodové ohodnocení.
Bylo jen otázkou času, kdy se Renault ozve a podle Autosportu se tak již stalo. Renault už rozeslal týmům dopis, ve kterém je ujišťuje, že udělá vše, co je v jeho silách, aby bránil sérii.