Renault zvolil pro své jezdce odlišné strategie, vyšly obě

Robert Kubica absolvoval nejdelší první stint ze všech a do cíle dojel pátý. Vitalij Petrov zamířil do boxů už v prvním kole, dokázal pošetřit pneumatiky, udržet za sebou dva kandidáty na titul a dojet šestý.
Renault zvolil pro své jezdce odlišné strategie, vyšly obě

Velká cena Abú Zabí na okruhu Yas Marina zastihla tým Renault ve skvělé formě. Oba jeho jezdci za sebou drželi kandidáty na titul mistra světa. Fernando Alonso a Mark Webber se nedokázali dostat před Vitalije Petrova a Robert Kubica za sebou až do své zastávky udržel Lewise Hamiltona, který tak ztratil možnost dotáhnout se na Sebastiana Vettela.

Kubica zajel do boxů až jako poslední a závod dokončil na pátém místě. "Na startu jsem měl problém se spojkou a po druhé zatáčce jsem byl čtrnáctý. Po odjezdu safety caru jsem dokázal předjet Sutila, což bylo důležité. Pak jsem zůstal za Kamujem, který brzdil velmi pozdě, takže bylo těžké na něho zaútočit," vzpomínal. Nakonec Japonce předjel až po útoku, který si musel připravit dvě zatáčky předem. "To byl klíčový moment. Později jsem se soustředil, abych z auta vytěžil maximum a zajížděl rychlá kola. Auto bylo těžké řídit, ale pořádně jsem tlačil, protože jsem neměl co ztratit. Jsem velmi potěšen, že jsem po startu z jedenáctého místa dojel pátý."

Petrov dnes po bezchybném výkonu dojel na šestém místě a zajel tak druhý nejlepší výsledek ve své první sezoně v F1. "Celý víkend jsme byli celkem rychlí. Jsem hrdý na svůj tým a dobrou práci, kterou jsme odvedli. Podařil se mi start. Mohl jsem v první zatáčce získat několik pozic, ale chtěl jsem se vyhnout problémům," vzpomínal. Rus si pochvaloval rozhodnutí zajet do boxů při výjezdu safety caru. "Pak jsem se snažil tlačit, ale také hlídat pneumatiky, věděl jsem, že na nich chceme dojet až do cíle."

Až do konce závodu za sebou Petrov udržel Alonsa. "Svedl jsem s Fernandem dobrou bitvu. Auto mělo dobrou maximální rychlost, takže jsem mohl kontrolovat situaci. Dělal jsem jen svou práci. Kdyby se mě pokusil předjet, nechtěl bych se s ním srazit, ale ta situace nenastala. Přijel jsem, abych bojoval s jakýmkoliv jezdcem a myslím, že jsem dnes ukázal, že jsem toho schopen," dodal.

Spokojen byl tentokrát i šéf týmu Eric Boullier. "Robert předvedl skvělé předjížděcí manévry a díky tomu jeho strategie fungovala. Vitalij jel dobře, bezchybně a vytěžil ze své strategie. Je skvělé zakončit sezonu s oběma vozy v první šestce," pochvaloval si Francouz. "Vyrobili jsme letos dobré auto. Do budoucna jsem velmi optimistický. Jsem si jistý, že tým udělá v roce 2011 další pokrok."

Hlavní závodní inženýr Alan Permane si pochvaloval volbu pneumatik pro oba své jezdce. "Přes noc jsme dlouho přemýšleli nad volbou strategie pro Roberta. Bylo riskantní začít závod na tvrdších pneumatikách, ale nakonec se to vyplatilo. Tvrdší pneumatiky byly během závodu rychlejší a rychlejší. Plánovali jsme, že pokud vyjede safety car, pojede Vitalij do boxů pro tvrdší pneumatiky. Přesně tak jsme to udělali. Podal solidní výkon," radoval se inženýr. Na jeho slova navázal i motorář Rémi Taffin: "Doufám, že se nám tento moment podaří přenést i do příští sezony," přeje si.

Zástupci týmu sportovně pogratulovali Sebastianu Vettelovi i stáji Red Bull, které dodávají motory, k zisku titulu mistra světa.

Diskuze (24) Další článek: Schumacherova nehoda pomohla Rosbergovi ke skvělé strategii a 4. místu
18:13 | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
17:00 | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.
14:01 | Aston Martin se v průběhu 9 měsíců rozhodne, zda vstoupí do F1 jako dodavatel motorů.
11:36 | Rubens Barrichello má dnes narozeniny (46)
22. května | Podle Tombazise jsou změny pravidel pro předjíždění nutné, protože jinak by se situace dále zhoršovala.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10