Renault žehlí problémy, do Melbourne přivezl upravené motory

Francouzský dodavatel motorů kvůli vadě na MGU-K pokazil Red Bullu a Toro Rosso testy v Barceloně.
Renault žehlí problémy, do Melbourne přivezl upravené motory

Nad kvalitou letošních motorů Renault se stále trochu vznáší otazníky. Na testech v Barceloně se postaral o nechtěnou publicitu, kdy pohonné jednotky selhávaly ve vozech Red Bullu a Toro Rosso. Potíž byla v izolaci jednotky MGU-K (motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie). Tyto problémy pomohly odhalit poměrně závažnou chybu ve vývoji. Tu se však podle Jolyona Palmera podařilo opravit a v Austrálii by tak měl být klid:

„Opravdu tomu věřím. Udělali velké změny. Při testech na dynu nalezli závadu na MGU-K. Bylo to závažnější, než čekali. V tomhle ohledu je to velký posun dopředu.“

Počet odkroužených kilometrů v testech je pochopitelně nesmírně důležitý. V tomhle ohledu má Toro Rosso handicap. Menší počet kol má na kontě pouze nekonečnými problémy sužovaný McLaren s motory od Hondy. Carlos Sainz junior přiznává, že situace není ideální. Zároveň ale zůstává optimistou.

„Není žádným tajemstvím, že trochu zaostáváme za tím, kde jsme chtěli být. Ale nemůžete jít do závodu s myšlenkou, že ho asi nedokončíte. Renaultu záleží na tom, aby dokázal, že svou práci zvládá. Jsem si jistý, že vynaložili hodně energie na to, aby se problém, který jsme měli v testech, vyřešil.

Věřím jim. Pokud nám první závod nevyjde, není to ještě žádná katastrofa. Letos máme závodů rovnou dvacet. A věřím, že výkony, které jsme předváděli v prvním testu, představovaly proti loňsku posun vpřed. To jsou dobré zprávy,“ prohlásil Sainz. 

Foto: Mark Thompson / Getty Images

Diskuze (3) Další článek: Stejný motor pro všechny, říká Alonso
21. května | Z prvního místa odstartuje v neděli do Indy 500 Ed Carpenter. Danica Patrick mimochodem 7.!
17. května | Formule E v další sezóně zavítá do Saúdské Arábie.
17. května | Pirelli pro GP Německa nominuje ultraměkké, měkké a střední pneumatiky. Superměkkou vynechá jako v Číně.
16. května | Carlos Sainz měl v závodě problém s tlakem paliva, přiznal Renault. S palivovým systémem měl v sobotu problém i Hu… odkaz
15. května | Výběr pneumatik pro Monako... odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10