Renault začne testovat svůj šestiválec v polovině příštího roku

Renault začne testovat svůj šestiválec v polovině příštího roku

Zatímco Mercedes postaví svůj přeplňovaný šestiválec F1 na testovací lavici už letos, Renault tak učiní se svým agregátem až za půl roku.

Současným osmiválcovým motorům zbývají ve formuli 1 už jen dvě sezóny, v roce 2014 je nahradí přeplňované šestiválce. "Náš první V6 bude na testovací lavici v polovině sezóny 2012," prozradil ředitel Renaultu Sport F1 Jean-François Caubet. "Poté přijde intenzivní program ladění a vývoje každé části tohoto motoru. Návrh a fungování motoru 2014 jsou mnohem komplexnější než u současných V8. Vše máme naplánováno, včetně cílů."

Renault se bude snažit u svého nového motoru zachovat stejné vlastnosti, jakými disponuje jeho současný agregát, který vyhrál poslední dva šampionáty. To znamená, že důraz bude klást na spolehlivost, využitelnost výkonu a nízkou spotřebu paliva.

"Aby se nám to podařilo, museli jsme rozšířit náš tým, abychom tento náročný úkol zvládli," uvedl Caubet. "Abyste vyvinuli motor schopný vyhrávat ve formuli 1, musíte respektovat tři věci. Za prvé dát správné lidi na správná místa a mít otevřenou komunikaci mezi výrobcem motorů a týmy."

"Za druhé je třeba správně reagovat na požadavky týmů. Například když si Red Bull přál jít cestou foukaného difuzoru, dodali jsme jim řešení, která to umožnila. A za třetí musíte mít za cíl nulovou poruchovost. Můžete mít nejlepší motor na světě, ale když není spolehlivý, nikdy nevyhrajete. Takže hodně úsilí věnujeme dosažení stoprocentní spolehlivosti."

Renault se snaží svým týmům maximálně vyhovět také po stránce úprav, které usnadní instalaci motoru do šasi. To je důležité zejména z pohledu aerodynamiky a chlazení.

V příštím roce budou francouzské motory pohánět vozy týmů Red Bull Racing, Lotus, Caterham a Williams. Ke každému z nich výrobce agregátů přidělil šest svých inženýrů a techniků, kteří se o pohonné jednotky starají.

Doporučujeme

Články odjinud